سومین دوره مسابقات ملی اذان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آغاز شد
کد خبر: 3390444
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
از ساعتی پیش در مشهد؛

سومین دوره مسابقات ملی اذان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: سومین دوره مسابقات ملی اذان دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور از ساعتی پیش در مشهد با برگزاری مراسم افتتاحیه کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیین افتتاحیه سومین دوره مسابقات ملی اذان دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور به میزبانی مؤسسه آموزش عالی خاوران از صبح امروز، سه‌شنبه ۲۸مهرماه در محل اردوگاه حضرت ثامن الائمه(ع) مشهد آغاز شد.

بنابر این گزارش، این دوره از مسابقات با عنوان «عطر اذان در فضای ولایت» ساعتی پیش با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و سخنرانی رشید جعفرپور، معاون دفتر امور فرهنگی وزارت علوم، تخقیقات و فناوری  کار خود را آغاز کرد.

300 دانشجوی آقا از دانشگاه‌های مختلف دولتی، آزاد،‌ پیام نور، غیرانتفاعی، فرهنگیان، علوم اسلامی رضوی، علوم پزشکی و سایر مؤسسات آموزش عالی کشور در مقاطع مختلف تحصیلی در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند که در مرحله نهایی و ملی 100 منتخب از 28 مهرماه به مدت دو روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

بر اساس این گزارش، در بخش قضاوت این دوره از مسابقات، محمد علیزاده، استاد صوت، آریایی‌فر، استاد لحن، سعید طوسی، استاد تجوید داوری را بر عهده دارند.

از جمله برنامه‌های جنبی مسابقات، برگزاری کارگاه تخصصی اذان‌گویی توسط سعید طوسی، قاری بین‌المللی قرآن و مسابقات مکبری و ادعیه خوانی است که به همت شورای فرهنگی دانشگاه خاوران با همکاری معاونت فرهنگی شهدداری مشهد و به منظور مطرح شدن اذان و جذابیت این نوع مسابقات برای جوانان و پرورش و ترویج مسائل دینی میان دانشجویان برنامه‌ریزی شده است.

سومین دوره مسابقات ملی اذان دانشجویان طی دو مرحله انجام شد، در مرحله اول، ثبت‌نام و دریافت فایل صوتی که در عرض 45 روز به انجام رسید و پس از داوری، 100 نفر که حد نصاب داوران را کسب کردند، به عنوان نفرات برتر حضوری انتخاب شدند و در این مرحله 20 نفر به عنوان نفرات اولیه به فینال راه پیدا کردند و در نهایت سه نفر، به عنوان نفرات برتر اذان انتخاب می‌شوند.

از حدود 50 نفر که در مسابقات مکبری نام نویسی کرده اند، 20 نفر انتخاب و به مرحله حضوری راه یافته اند و 3 نفر به عنوان نفرات برتر در این مرحله انتخاب می شوند.

یادآور می‌شود؛ سال اول مسابقات اذان دانشجویان، در سطح دانشگاه‌های مشهد و سال دوم، در سطح خراسان رضوی برگزار شد، اما امسال با هماهنگی وزارت علوم و فن‌آوری، سومین دوره مسابقات اذان دانشجویی به صورت ملی در حال برگزاری است.

captcha