کارگاه آموزش تخصصی اذان‌گویی ویژه دانشجویان شرکت‌کننده در مسابقات ملی اذان
کد خبر: 3390900
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
با حضور قاری بین‌المللی صورت می‌گیرد؛

کارگاه آموزش تخصصی اذان‌گویی ویژه دانشجویان شرکت‌کننده در مسابقات ملی اذان

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارگاه آموزش تخصصی اذان‌گویی توسط سعید طوسی، قاری بین‌المللی قرآن برای دانشجویان شرکت کننده در سومین دوره مسابقات ملی اذان دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور امروز در مشهد تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، کارگاه آموزش تخصصی اذان گویی با حضور سعید طوسی، قاری بین‌المللی قرآن برای دانشجویان شرکت کننده در سومین دوره مسابقات سراسری اذان دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، از ساعت 15 تا 17:30 امروز 29 مهرماه در اردوگاه ثامن الائمه(ع) مشهد تشکیل می‌شود.

بنا بر این گزارش، استاد لطفیان با بحث مهدویت، استاد طباطبایی با طرح مباحث قرائت و نماز و استاد فتاحی با طرح موضوعات مرتبط با شبهات در سه حلقه معرفت از ساعت 18 تا 21 روز سه شنبه 28 مهرماه در جمع دانشجویان حاضر در مسابقات ملی اذان دانشجویی حضورر داشتند.

از جمله برنامه‌های جنبی این مسابقات می‌توان به برگزاری مسابقات مکبری و ادعیه‌خوانی، زیارت گروهی دانشجویان به حرم منور رضوی به همراه قرائت دعای توسل و مراسم عزاداری و نیز مراسم قرائت زیارت عاشورا از ساعت 7 تا 8 صبح چهارشنبه، 29 مهرماه در محل اردوگاه ثامن‌الائمه(ع) مشهد اشاره کرد.

این مسابقات به همت شورای فرهنگی دانشگاه خاوران، با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری مشهد و به منظور مطرح شدن اذان و جذابیت این نوع مسابقات برای جوانان و پرورش و ترویج مسائل دینی میان دانشجویان برنامه‌ریزی شده است.

یادآور می‌شود، سومین دوره مسابقات ملی اذان دانشجویان به میزبانی مؤسسه غیر انتفاعی آموزش عالی خاوران، به مدت دو روز با حضور 100 شرکت‌کننده از دانشگاه‌های سراسر کشور در شهر مشهد در حال برگزاری است؛ همچنین سال اول مسابقات اذان دانشجویان، در سطح دانشگاه‌های مشهد و سال دوم، در سطح خراسان رضوی برگزار شد، اما امسال با هماهنگی وزارت علوم و فن‌آوری، سومین دوره مسابقات اذان دانشجویی به صورت ملی در مشهد در حال برگزاری است.

captcha