به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا)، دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای برنامهریزی آموزشی و درسی علمی ـ کاربردی به ریاست محمد اخباری، رئیس دانشگاه و با حضور فریدون، مدیرکل محترم حوزه وزارتی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، همچنین جمعی از مسئولان وزارت علوم و صاحب نظران آموزشهای علمی ـ کاربردی تشکیل شد.
اخباری، ضمن معارفه اعضاء جدید شورا و خوشامدگویی به ایشان، سیاستهای کلان برنامهریزی آموزشی مهارتی و برنامههای عملیاتی پیش رو را تبیین کرد.
وی اظهار کرد: این دانشگاه با توجه به اصل پاسخگویی به نیازهای روز بازار کار بهویژه بخشهای غیر دولتی، دورههای آموزشی را تدوین و طراحی میکند.
در ادامه رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی، اعتلای کیفی برنامههای آموزشی و درسی، توسعه دورههای آموزش عالی تکمیلی بین سطوح تحصیلی و تنوعبخشی به شیوههای اجرای دورهها، متناسبسازی رشتهها با نیازهای شغلی کشور و بازنگری دائمی دورهها با لحاظ بازخوردهای اجرایی را از جمله سیاستهای کلان دانشگاه عنوان کرد.
غلامرضا زهتابیان، سرپرست معاونت آموزشی و نائب رئیس شورا، نیز ضمن تأکید بر ایجاد دورههای مهارتی، تدوین دورههای تک پودمان و اجرای آن را از بهترین روشها جهت پاسخگویی سریع به نیاز بازارکار و تسریع و تسهیل در ورود نیروی کار آموزشدیده، متخصص و ماهر به بازار کار عنوان کرد.
یوسفعلی زیاری، سرپرست دفتر برنامهریزی آموزشی مهارتی و دبیر شورا نیز ضمن تبیین ماهیت نظام آموزش عالی علمی ـ کاربردی، گزارش اجمالی از عملکرد شورا از ابتدای شکلگیری تا کنون را ارائه کرد.
در پایان برنامه درسی دوره کارشناسی حرفهای ناپیوسته «تلاوت و قرائت قرآن کریم» پیشنهادی سازمان دارالقران و بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز، مورد تأیید گروه تخصصی برنامهریزی فرهنگ و هنر و کمیسیون معین شورا، بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.