مشهد قابلیت تبدیل‌شدن به جهان‌شهر ولایت را دارد
کد خبر: 3447268
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

مشهد قابلیت تبدیل‌شدن به جهان‌شهر ولایت را دارد

گروه اجتماعی: رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: توجه به مشهد به‌عنوان مهم‌ترین شهر زیارتی جهان که قابلیت تبدیل شدن به شهر بین‌المللی مذهبی و جهان‌شهر ولایت را دارد، از رویکردهای کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری به‌شمار می‌رود.

به گزرش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محسن انتظاری‌ هروی، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در هفتمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری با تأکید بر راهبردهای توسعه شهری که از امروز، 20 آبان‌ماه به مدت دو روز در مشهد و به میزبانی دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد، با بیان اینکه امروزه شهرها از دو جنبه دارای اهمیت هستند، گفت: شهرها یا مرکز تجمع گروه عظیم از مردم و یا محلی برای فعالان و افراد خاص در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و بازیگران اصلی اقتصادی به شمار می‌روند، لذا باید به مشکلات شهرها توجه ویژه کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: مدیریت شهری تلاش می‌کند تا میان نهادهای عمومی، خصوصی و مردمی ـ مدنی رقابت ایجاد کند و در محورهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعادل و هماهنگی برقرار سازد تا در نهایت پیدایش شهر یکپارچه محقق شود. 

تدوین راهبردهای توسعه کلان‌شهر مشهد

وی گفت: هفتمین کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری نیز با تأکید بر تدوین راهبردهای توسعه کلان‌شهر مشهد برگزار شده و به دنبال الزامات اساسی در تهیه راهبردهای مدیریت شهری است که از جمله آن می‌توان لزوم استفاده از یافته‌های نوین پژوهش و شکل‌گیری شبکه‌های پژوهش، استفاده از تجربیات ملی، گسترش مسئولیت‌پذیری، جلب مشارکت مردم در مراحل برنامه‌ریزی‌، سازماندهی، اجرا و نظارت را نام برد.

انتظاری‌ هروی عنوان کرد: نیازمند توجه مدیران و مسئولان شهری به ابعاد فراملی و حتی بین‌المللی در تهیه، اجرا، نظارت و راهبرد برنامه‌های توسعه کلان‌شهرها هستیم تا توسعه و پیشرفت بر مبنای اسلامی صورت گیرد.

وی با اشاره به رویکردهای این کنفرانس عنوان کرد: توجه به مشهد به عنوان مهم‌ترین شهر زیارتی جهان که قابلیت تبدیل شدن به شهر بین‌المللی مذهبی و جهان شهر ولایت را دارد، تلاش در تحقق رویکرد و نهادینه‌‌سازی دایمی و ثمربخش توسعه شهرها و ‌پیاده‌سازی برنامه‌ها و چشم‌انداز مدیریت شهری از جمله این موارد به شمار می‌رود.

captcha