دیدار دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب با خانواده محسن حاجی‌حسنی
کد خبر: 3459228
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
شب گذشته صورت گرفت؛

دیدار دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب با خانواده محسن حاجی‌حسنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: آیت‌الله اراکی با حضور در منزل حاج محسن حاجی‌حسنی‌کارگر برای عرض تسلیت به دیدار خانواده وی رفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به همراه هیئت همراه خود، شب گذشته، 13 آذرماه با خانواده حاج محسن حسنی کارگر، قاری بین المللی قرآن کریم دیدار کرد.

آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه این برای من افتخار بزرگی است که در خانه قرآن، وحی الهی و خاستگاه یکی از برترین حاملان وحی الهی و مبلغان اسلام در سطح جهان هستم، ابراز کرد: این اراده خداوند متعال بود که این عزیزان مظلومانه، در حال گرسنگی، تشنگی، در حال اتمام فرائض حج، بعد از موقف عرفات و منا و در حال هجرت الی‌الله، عروج کنند.


اجر حاج محسن با خودِ خداست

وی با اشاره به آیه 33 سوره نساء «... وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ...، و هر کس [به قصد] مهاجرت در راه خدا و پیامبر او، از خانه‌اش به درآید، سپس مرگش در رسد، پاداش او قطعاً بر خداست، و خدا آمرزنده مهربان است»، بیان کرد: معنای اینکه خداوند می‌فرماید خودش اجر این عزیزان از دست رفته و به خصوص حاج محسن را به عهده می‌گیرد این است که «تَحِیَّتُهُمْ یَوْمَ یَلْقَوْنَهُ سَلَامٌ وَأَعَدَّ لَهُمْ أَجْرًا کَرِیمًا، درودشان روزى که دیدارش کنند سلام خواهد بود و براى آنان پاداشى نیکو آماده کرده است»(احزاب/44) و این اجر کریمی که در این آیه می‌فرماید این است که «لَهُم مَّا یَشَاؤُونَ فِیهَا وَلَدَیْنَا مَزِیدٌ، هر چه بخواهند در آنجا دارند و پیش ما فزونتر [هم‏] هست» (ق/35)

تأثیر حاج محسن بر اهل سنت مصر و آفریقا

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به خانواده حاج محسن حاجی حسنی کارگر با بیان اینکه عروج حاج محسن افتخاری بود که نصیب شما و این عزیز در چنین موقعیتی شد، اظهار کرد: ما نمی‌دانیم این اتفاق چه تأثیری داشته است؛ الان تلاوت‌های این قاری ایرانی در دست مردم مصر، شمال آفریقا و ... می‌چرخد این در حالیکه اگر می‌خواستیم با هزینه‌های زیاد هم تلاوت حاج محسن را به خانه‌های اهل سنت ببریم، نمی‌توانستیم اما این اتفاق افتاد تا این شبهه‌ها که شیعه‌ها با قرآن ارتباط ندارند و یا قرآن دیگری دارند، برطرف شود.

وی با بیان اینکه من با یادآوری حالت های حاج محسن بیدار می شوم، ضمن دعا برای خانواده حاج محسن حاجی حسنی کارگر گفت: ان شاء الله منزل شما محل احیای وحی الهی باشد.

در این مراسم سید‌محمد صادق‌حسینی، رتبه اول مسابقات کشوری اوقاف و امور خیریه، مسابقات کشوری دانش‌آموزی و مسابقات کشوری بسیج آیات 31 تا 40 سوره نبأ، 26 و 27 سوره نازعات و سوره کوثر و هادی اسفیدانی، نفر اول مسابقات کشوری سازمان تبلیغات اسلامی در بخش بزرگسالان آیات 115 تا 118 سوره مؤمنون و آیات 1 و 2 سوره ملک را تلاوت کرد.

بر اساس این گزارش، سید محمد صادق حسینی و هادی اسفیدانی از قرآن‌آموزان مؤسسه قرآنی انوار المصطفی مشهد(که به پیشنهاد حاج محسن حاجی‌حسنی‌کارگر تأسیس و نامگذاری شده است) و از شاگردان حاج محسن و مصطفی حاجی‌حسنی‌کارگر هستند.


یادآور می‌شود، در این مراسم هاشم روغنی، قاری بین‌المللی قرآن کریم، هادی ولایتی، رئیس شعبه 27 دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی، سعید زحمتی، مسئول روابط عمومی مؤسسه انوارالمصطفی مشهد و شاگردان حاج محسن و مصطفی حاجی حسنی کارگر نیز حضور داشتند.
captcha