کد خبر: 3467253
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
وزیر بهداشت:

مخالفان کمپین شهر سالم چرا تا‌کنون درمقابل تبلیغات نامناسب اقتصادی مخالفت نکردند؟

گروه سلامت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: مخالفتهایی که با تبلیغات شهري کمپین شهروند سالم می شود به اغراض شخصی، اقتصادي و سیاسی آلوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از وبدا سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت در انتقاد به مخالفان کمپین شهروند سالم اظهار کرد: کسانی که با تبلیغات سلامت در کمپین شهروند سالم مخالفت می‌کنند همان کسانی هستند که می‌خواهند شهر را آلوده کنند، چرا تاکنون نیامده و در مقابل تبلیغات نامناسب اعم از اقتصادي و غیر اقتصادي مخالفت نکرده‌اند. مگر نمی دانند، چه بهره برداري‌هایی از این تابلوهاي شهري می‌شود.

وزیر بهداشت عنوان کرد: هیچ وقت در مقابل تبلیغاتی که مخل سلامت مردم است، اعتراض نکرده‌اند. اما حالا که شهرداري تهران آمده و یک کار انسانی را به منظور افزایش دانش بهداشتی مردم در برابر بیماریهاي غیر واگیر تبلیغ می کند، نمی دانم چرا عده اي بهانه جویی می کنند. امیدوارم این افراد هم انصاف داشته باشند.

وي اضافه کرد: هیچ وقت به این تبلیغات نامناسب اعتراض نشده است، تبلیغاتی که باعث تجمل گرایی بیشتر می شود، به سلامت مردم آسیب می زند و باعث مصرف گرایی بیشتر در جامعه می شوند.

هاشمی درباره اثربخشی پیامهاي بهداشتی کمپین شهروند سالم توضیح داد: در اینکه این پیامها موثر است، شکی نیست، اي کاش همیشه بخشی از تابلوهاي شهر در خدمت فرهنگ سازي، فرهنگ عمومی و سلامت مردم باشد، نه اینکه صرفا سیاسی و اقتصادي باشد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: حالا اینکه برخی می‌آیند و با اشاره به تبلیغاتی که براي هوشیار کردن مردم در برابر ایدز یا برخی آسیب‌هاي اجتماعی بهانه جویی می‌کنند، چه حاصلی دارد، وجود ایدز در کشور یک واقعیت است تا کی می خواهیم پرده پوشی کنیم.

بر اساس این گزارش کمپین شهروند سالم با هدف اطلاع رسانی و تبلیغات سلامت محور از 15 تا 25 دي با همکاري شهرداري تهران اجرایی شده است و اطلاع رسانی براي پیشگیري از بیماریهاي غیر واگیر به خصوص پیشگیري از بیماریهایی که بر اثر مصرف بیش از حد نمک، شکر و چربی ایجاد می شوند و آگاهی رسانی درباره بیماریهاي اعتیاد، سرطان و ایدز در اولویت اطلاع رسانی این کمپین قرار دارند .

بر اساس اعلام سازمان زیباسازي شهرداري تهران حدود 400 بیلبورد، عرشه پل و فضاهاي تبلیغی شهر تهران به وسعت حدود 15هزار مترمربع به اجراي کمپین شهروند سالم اختصاص یافته است.

captcha