حافظ روشندلی که خانه‌اش را کلاس قرآن کرده است
کد خبر: 3501204
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹

حافظ روشندلی که خانه‌اش را کلاس قرآن کرده است

گروه فعالیت‌های قرآنی: طاهره مهرعالی، حافظ روشندل قرآن گفت: من و همسرم در منزلمان با آغوش باز پذیرای نونهالان قرآنی از مقطع سوم تا پنجم ابتدایی بودیم و هستیم و حضور آنها به منزل ما رونق و نور عظیمی بخشیده است.

طاهره مهرعالی حافظ شرکت‌کننده در بخش پنج جز سی و نهمین مسابقات مرحله شهرستانی اوقاف قم در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم گفت: منزل من متبرک به حضور حافظان قرآنی است.

وی که حافظ ده جز قرآن و مربی کودکان و جوانان مشتاق حفظ قرآن است بیان داشت: برخی از دوستانم تقاضا کردند که با توجه به اینکه شیرینی حفظ قرآن را چشیده‌ام، آن را به فرزندانشان نیز منتقل کنم و من هم از این طرح استقبال کردم.
این حافظ قرآن یادآوری کرد: من و همسرم در منزلمان با آغوش باز پذیرای نونهالان قرآنی از مقطع سوم تا پنجم ابتدایی بودیم و هستیم و حضور آنها به منزل ما رونق و نور عظیمی بخشیده است.
مهرعالی که دیپلم تجربی و 40 ساله است تصریح کرد: ابتدا طرح حفظ قرآن را با جزء سی آغاز کردیم و شاهد بازدهی خوبی بودیم و سپس حفظ سایر جزء های قرآن را ادامه دادیم که و وقتی بچه‌ها لذت حفظ قرآن را چشیدند مشتاق تر شدند و حالا هم خودم حفظ را ادامه می دهم و هم به آنها و پسر دوازده ساله‌ام آموزش می دهم.
وی افزود: برای بانوان از رده سنی 23 تا 30 سال هم آموزش مجزا دارم و در عرض یکسال حافظ 5 جزء قرآن شدند و تمام برنامه حفظی که به آنها داده ام را دقیق انجام می دهند که همین امر باعث شد تمامی آنها در مسابقات کتبی و شفاهی اوقاف رتبه بالایی بیاورند.
این مربی قرآنی تاکید کرد: من تنها برای رضای خدا مربی قرآن شدم ولی برخی از دوستانم که از این کار مطلع شدند از من خواستند که قرآن آموزانم را تحت پوشش اوقاف دربیاورم و از این رو کلاس خانگی من در اوقاف ثبت شد و در سال 1395 مربی نمونه قرآنی اوقاف شدم.
مهرعالی در توصیف کلاس های حفظ قرآن در خانه خود گفت: در این مدت که قرآن حفظ کردم لذت بسیاری بردم و از سویی نوای قرآن آموزان در منزلم باعث آرامش عجیبی در خانه شده بود و حتی آبی که سر کلاس گذاشته می شد برای من جنبه تبرک داشت.
وی در ادامه گفت: همسرم در این راه مشوق بسیار خوبی بود و پس از پایان کلاس روند آموزشی تک تک شاگردان را می پرسید و خود را عنوان «حافظ حافظان قرآن» معرفی می کرد و از این مقام به خود می بالد.
حافظ قرآنی در ارتباط با آغاز برنامه حفظ قرآن خود گفت: من از صفحه 19 وارد قران اموزی شدم و بخاطر دارم که مربی مان از ما خواسته بود تمام نکات تجویدی این صفحه را بیاموزیم، من هم در خانه 100 بار این آیه را از نوار شنیدم و در نهایت دیدم آن را حفظ کردم و همین امر باعث شد مربی از من بخواهد کار حفظ قرآن را آغاز کنم.
مهرعالی تصریح کرد: من از 38 سالگی کار حفظ را شروع کردم و هر شب که صفحه ای را حفظ می کردم انگار ان را روی دلم می گذاشتم و به حدی از این مسئله خوشحال می شدم که انگار هر صفحه ی قرآن روی قلبم یاد داشت می شد و باور نمی کردم بتوانم صفحه ای را حفظ کنم.
این مربی برتر قرآنی در پایان اظهار داشت: مسابقات این دوره به خوبی برگزار شد و نحوه اطلاع رسانی آن بسیار خوب بود و به نظر می رسد سازمان اوقاف در امر تجوید نسبت به سایر مسابقات سختگیری بیشتری می‌کند.

captcha