علی مهدویخواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفتوگو با
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)
از خراسان رضوی، با اشاره به برگزاری سیوچهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت
و نماز دانشآموزان خراسان رضوی عنوان کرد: این مسابقات در چند مرحله شامل
آموزشگاهی، ادارات آموزش و پرورش، منطقهایی، شهرستانی و استانی برگزار
شد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد:
از 25 فروردینماه مرحله منطقهای این مسابقات با حضور پنج هزار دانشآموز
آغاز شد و هر گروه نیز طی سه روز و با زمانبندی متفاوت تا سوم
اردیبهشتماه به رقابت پرداختند.
وی ابراز کرد: استان خراسان رضوی برای
برگزاری این مسابقات قرآن در رشتههای اذان، قرائت، ترتیل، حفظ، تفسیر،
نهجالبلاغه و صحیفه سجادیه در سال 95 به چهار بخش منطقهای تقسیم شده و هر
بخش میزبان تعدادی از شرکتکنندگان این مسابقات بود.
مهدویخواه با
بیان اینکه میزبانی مرحله کشوری سی و چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن،
عترت و نماز دانشآموزان در رشتههای پژوهشی از 25 تیرماه تا سوم مردادماه
بر عهده مشهد مقدس است، ابراز کرد: تعداد متسابقان حاضر در این دوره نسبت
به مسابقات سال گذشته که بخش آوایی بر عهده مشهد بود، افزایش یافته و در کل
تعداد حاضران در این مسابقات یعنی دانشآموزان، مربیان و سرپرست ها به
حدود 1300 نفر میرسد.
وی ضمن اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در اجلاس
نماز، ابراز کرد: باید در حوزه نماز حساسیت بیشتری بر روی دانشآموزان
داشته باشیم و به برگزاری نماز دانشآموزان بیشتر اهمیت بدهیم.
وی با
بیان اینکه آمار دقیقی از فعالان قرآنی دانش آموز و فرهنگی چه در حوزه حفظ
قرآن کریم و چه قرائت نداریم اما آمار کلی در اختیار داریم، بیان کرد: در
سامانه ملی حفظ نور اسامی 12 هزار نفر که از حافظ نیم جزء تا کل قرآن را
شامل می شود آمده است اما باید این آمار دقیقتر شود.
مهدویخواه بیان
کرد: در بحث فراگیر بودن فعالیتها و برنامه های این نهاد و اینکه این
برنامه ها چه تعداد دانش آموز را شامل میشود باید بیشتر از این کار کرد
لذا با افزایش سرمایهگذاری بر روی دارالقرآنها و افزایش مراکز دارالقرآنی
میخواهیم تعداد دانشآموزان را از 13 هزار نفر فعلی افزایش دهیم.