آیین سوگواره رحلت حضرت محمدهلال بن علی (ع) برگزار شد
کد خبر: 3512075
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

آیین سوگواره رحلت حضرت محمدهلال بن علی (ع) برگزار شد

گروه اجتماعی: آیین سوگواره عاشقان و دلدادگان حضرت محمد هلال بن علی (ع) صبح امروز در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، در اين سوگواره كه با حضور زائران و مجاوران حضرت محمد هلال بن علی (ع) برگزار شد، پس از تلاوت جزء خوانی قرآن کریم در صحن جنوبی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع)، «مهدی فخرالدین» خادم افتخاری آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) به مرثیه سرایی پرداخت.
در كتاب رساله ی هلاليه آمده است «حضرت محمد هلال بن علی بن ابيطالب(ع) در آخرين شب جمعه  ماه مبارك رمضان، پنج تن آل عبا و برادر خود عون را در خواب می بينند و مژدگانی بازگشت به آغوش طهارت را از جد بزرگوارشان، پيامبر گرامی اسلام(ص) دريافت می‌كنند. غروب روز بعد، اين ستاره  پرفروغ خاندان عصمت و طهارت، پس از اقامه نماز مغرب و عشا، در آخرين سجده خود به پيشگاه حق، ندای ارجعی را لبيك گفته و پس از سه سال اقامت در اين ديار، رهسپار ديار دوست می‌گردند».
به وصيت خود آن حضرت، عبادتگاهشان به عنوان محل دفن آن حضرت مهيا گشته و از آن پس تا كنون زيارتگاه عاشقان و دلسوختگانی شده است كه حضور نخستین مهاجر علوی به كشورمان را ارج می‌نهند.
مرقد مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بيدگل و در شمالی‌ترين نقطه استان اصفهان واقع شده است.
captcha