به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، 81 سال پیش قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه سیاستهای ضد اسلامی رضا خان رخ داد و امروز راهپیمایی باشکوه مدافعان حریم خانواده و زنده نگه داشتن حجاب وعفاف اسلامی به تصویر کشیده شد.
راهپیمایی بانوان در روز عفاف و حجاب با عنوان «مدافعان حریم خانواده» صبح امروز، 21 تیرماه در سراسر کشور برگزار شد و مشهد مقدس نیز میزبان ویژهتر این راهپیمایی به علت رخداد
جنایت پهلوی علیه قیامکنندگان حجاب و عفاف در مسجد جامع گوهرشاد حرم منور رضوی بود.

میدان شهدای مشهدالرضا، امروز محل اجتماع عاشقان، بسیجیان و
پایبندان به حجاب و عفاف اسلامی بود، آنهایی که در این جمع مادران امروز و
آینده بودند و با اتحاد صدای «ما مدافعان حریم خانواده در
حجاب و عفاف هستیم» را به گوش جهانیان رساندند.
قدم به قدم همراه جمعیت میشدی و با صدای تکبیر و شعارهایی
مانند «ای مرد غیرتت کو، حجاب
همسرت کو/ ای خواهر با حجاب؛ تشکر، تشکر»، همراه میشدی و این جملات را از
اعماق وجودت زمزمه میکردی تا این صدا به گوش همگان برسد که بیدار باشند.
در میان جمعیت تابلوهایی به چشم میخورد که نشان از حس
درونی شرکتکنندگان در این راهپیمایی را داشت. تابلوهایی با برچسبهای «من حجاب
را دوست دارم؛ جنگ نرم فشنگ نمیخواهد، چادر میخواهد»؛ نظر هر کسی را به خود جلب میکرد. همچنان
بانوان پرشور قدم برمیداشتند و با شعار «ای زن، به تو از فاطمه(س) اینگونه خطاب است،
ارزندهترین زینت زن حفظ حجاب است» همراه میشدند.
به بارگاه ملجأ عشق، حریم جان، سلطان علی بن موسی الرضا(ع)
میرسیم؛ عرض ارادتی به پیشگاه مقدس این بزرگوار نمودیم و قدم در صحن و سرایش
گذاشتیم. به مسجد گوهرشاد نزدیک میشویم، همانجایی که محل مظلومیت 600 شهید
باغیرت علیه جنایت حکومت پهلوی بود و از خون این شهدا مسجد گوهرشاد، لالهزار شد.
لحظهای که وارد مسجد گوهرشاد میشوی انگار شهدای این مسجد
تو را صدا میزنند و میگویند: «ما
رفتیم تا صدمهای به دین و حجاب وارد نشود» سرم را چرخاندم و چشمم به تابلویی
دیگر برخورد که جملهای از شهید محمدحسن جعفرزاده را با رنگ سرخ شهادت این چنین
نوشته بود: «ای خواهرم، قبل از هر چیزی، استعمار از سیاهی چادر تو میترسد
تا سرخی خون من».
اجتماع امروز فرصتی بود برای تجدید بیعت با شهیدانی که قطره قطره خون خودشان را برای من و تو ریخته بودند تا با حفظ حجاب، میراثدار انقلاب اسلامی ایران باشیم لذا بیانیهآی در این خصوص قرائت شد و در پایان آیتالله سیداحمد علمالهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به ایراد سخنرانی پرداخت.