اذان زیبا حضور قلب در نماز را افزایش می‌دهد
کد خبر: 3527188
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
موذن مسابقات اوقاف قم:

اذان زیبا حضور قلب در نماز را افزایش می‌دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: اذان زیبا روح انسان را برای حضور قلب بیشتر در نماز فراهم‌تر می‌کند لذا موذن باید همه تلاش خود را برای بهترین کیفیت اذان‌گویی به کار ببندد.

محمدعلی کاویانی، موذن شرکت‌کننده در سی  و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم گفت: این مسابقات حرکت بسیار خوبی است که سالانه انجام می شود.
وی ادامه داد: البته باید از تجارب دوره‌های قبل بهره ببریم تا نواقص کمتر شود مثلا اگر در مرحله شهرستانی پالایش بهتری در مسابقات اذان صورت می گرفت شاهد رقابت‌های بهتری در مرحله استانی بودیم.
کاویانی تصریح کرد: خوب است قبل از مسابقات جلسه توجیهی برای افراد برگزار شود و آمادگی بیشتری برای حضور در مرحله استانی پیدا کنند که البته می‌توان این مسئله را در مرحله کشوری جبران کرد.
این موذن بیان کرد: برگزاری جلسات توجیهی و آمادگی سبب می شود تا جنبه آموزشی مسابقات نیز که یکی از اهداف مهم محسوب می شود افزایش یابد.
کاویانی بیان کرد: اذان شعار اسلام است و هرقدر زیباتر و رساتر و قویتر گفته شود تبلیغ زیباتر و هنری تر دین به مردم و باعث جذب بیشتر مردم به سمت نماز خواهد شد.
وی افزود: اذان زیبا روح انسان را برای حضور قلب بیشتر در نماز فراهم‌تر می‌کند لذا موذن باید همه تلاش خود را برای بهترین کیفیت اذان‌گویی به کار ببندد.
وی مهمترین رسالت حافظان و قاریان و موذنان را تبلیغ عملی دینی برشمرد و تصریح کرد: اذان بهترین وسیله برای تبلیغ هنری نماز است.
یادآور می‌شود سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله استانی از دهم تا ۱۳ شهریور ماه با حضور ۲۳۰ نفر از آقایان و بانوان در مجتمع شاه سیدعلی و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می‌شود.
این مسابقات در رشته های ترتیل و تحقیق، حفظ کل، ۲۰، ده و ۵ جزء همچنین اذان و دعاخوانی در حال برگزاری است و مراسم افتتاحیه آن دوشنبه هشتم شهریورماه برگزار شد و اختتامیه نیز شنبه شب ۱۳ شهریور با حضور آیت الله خاتمی برگزار خواهد شد.
captcha