اجتماع بزرگ قرآنیان در یادبود شهید حاجی‌حسنی کارگر برگزار شد
کد خبر: 3530019
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
شامگاه گذشته در حرم رضوی؛

اجتماع بزرگ قرآنیان در یادبود شهید حاجی‌حسنی کارگر برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: اجتماع بزرگ قرآنیان در یادبود مهاجر الی‌الله شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، نخبه و قاری بین‌المللی قرآن، شامگاه ۲۳ شهریورماه، در مسجد جامع گوهرشاد حرم رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اجتماع بزرگ قرآنیان در یادبود مهاجر الی‌الله شهید محسن حاجی‌حسنی کارگر، نخبه و قاری بین‌المللی قرآن، شامگاه ۲۳ شهریورماه، در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد.
در این مراسم سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر بعد از گذشت یک سال از شهادت محسن حاجی‌حسنی کارگر، هنوز داغ این قاری برجسته برای جامعه قرآنی و خانواده ایشان تازه است.
وی با بیان اینکه هنوز جامعه قرآنی در سوگ از دست‌دادن این نخبه قرآنی است، ابراز کرد: اعتقاد بنده این است که شهادت این نخبه قرآنی نقطه آغاز و منشأ تأثیرگذاری بسیار در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی محسوب می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: شهادت این قاری بین‌المللی کشورمان سبب ایجاد یک جریان‌سازی مؤثر حتی در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران شد.
 اجتماع بزرگ قرآنیان در یادبود شهید حاجی‌حسنی کارگر برگزار شد
سرابی با بیان اینکه متأسفانه امسال نیز در مناسک حج، آل سعود مانع حضور جمع زیادی از مسلمانان شد، تصریح کرد: اما امسال هم یاد شهداء منا در مناسک حج سال گذشته و به خصوص شهید محسن حاجی‌حسنی کارگر در بین حجاج زنده بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: محسن حاجی‌حسنی کارگر به گفته رهبر معظم انقلاب یک عنصر قرآنی از انقلاب به شمار می‌رفت که در جوانی منشأ اثرگذاری بود و شاگردان بسیاری به‌خصوص در حوزه تلاوت قرآن کریم تربیت کرد.
سرابی تأکید کرد: حتی شهادت این قاری بین‌المللی قرآن نیز به عنوان یک چهره برجسته، اثرگذار بود و باعت تحولات زیادی در اسلام و به ویژه عرصه قرآن شد.
اجتماع بزرگ قرآنیان در یادبود شهید حاجی‌حسنی کارگر برگزار شد
در طول این مراسم، مختار دهقان، به تلاوت آیات از کلام وحی پرداخت و ضمن اشاره به خاطره‌ای از آخرین ساعات عمر این شهید منا ابراز کرد: صبح روز فاجعه منا وقتی برای نماز صبح از خواب بیدار شدم، دیدم که شهید حسن دانش و شهید حاجی‌حسنی زودتر از ما بیدار شده و نماز شب را اقامه کردند.
وی افزود: بعد از صرف صبحانه، اعضاء کاروان قرآنی حج که 18 نفر بودیم برای انجام رمی جمرات حرکت کردیم که در نیمه راه حاج‌محسن عنوان کرد، وضو ندارد و خواست که کمی برایش صبر کنیم، ما هم منتظر شده و این شهید به سرعت وضو گرفت و بعد راه را ادامه دادیم که چند دقیقه بعد، آن فاجعه رخ داد.
اجتماع بزرگ قرآنیان در یادبود شهید حاجی‌حسنی کارگر برگزار شد
دهقان ادامه داد: این چنین انسانی لیاقت شهادت داشت که بعد از خواندن دعای عرفه که به فرموده امام صادق(ع) «هر کس این دعا را در روز عرفه و در صحرای عرفات بخواند مانند کسی است که از مادر متولد شده است» و با پاکی به دیدار حق شتافت.
همچنین تلاوت حمید شاکرنژاد و محمدجواد کاشفی، قاریان بین‌المللی که در حج تمتع سال گذشته نیز همراه این شهید منا حضور داشتند، اجرای گروه تواشیح رضوان و تلاوت هادی اسفیدانی، شاگرد شهید حاجی‌حسنی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
اجتماع بزرگ قرآنیان در یادبود شهید حاجی‌حسنی کارگر برگزار شد
یادآور می‌شود، در این مراسم معنوی ـ قرآنی جمعی از مسئولان و جامعه قرآنی استان و کشور از جمله ولی یاراحمدی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اعضاء خانواده این شهید قرآنی منا از جمله محمدمهدی و مصطفی حاجی‌حسنی‌کارگر، پدر و بردار شهید حاجی‌حسنی، شاگردان، دوستداران، زائران و مجاوران حرم رضوی حضور داشتند.
captcha