کد خبر: 3531012
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
استاد حوزه علمیه تشریح کرد:

ورود موسیقی لهو و لعب آفت بزرگ در قرائت قرآن است/ مراحل تمسک به قرآن و عترت و نتایج آن

گروه حوزه‌های علمیه: استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ثمره قرائت بدون تدبر وارد کردن موسیقی‌های لهو و لعب در قرائت است به تبیین مراحل تمسک به قرآن و عترت و نتایج آن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی، استاد حوزه علمیه امروز 28 شهریور ماه در آئین اختتامیه دهمین جشنواره قرآن و حدیث جامعه الزهراء(س) گفت: عدم تزلزل و گمراهی در دنیا ثمره تمسک به دو ثقل گرانقدر پیامبر(ص) است که در حدیث ثقلین(انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا ابدا ...) بیان شده و در مصادر معتبر شیعه و سنی آمده است.
وی با بیان اینکه«لن» در حدیث شریف ثقلین افاده نفی ابد دارد افزود: کسی که به این دو تمسک کند ابدا گمراه نخواهد شد البته تمسک به هر کدام دارای شرایطی است و باید این شرایط در فرد محرز شود.
مومنی اظهار کرد: تمسک به عترت دارای سه مرحله و تمسک به قرآن نیز سه مرتبه دارد و به ترتیب برای هر کدام دو و یک خروجی متصور است.
مومنی بیان کرد: هر چیزی که لازمه حیات انسان باشد شریعت در قرآن و سنت برای آن حکم بیان کرده و متمسکین به قرآن و عترت در سایه آن می‌توانند زیست دنیوی و اخروی داشته باشند.
وی افزود: معرفت، محبت و ولایت سه مرتبه تمسک به عترت است، بنابراین ولایت بدون معرفت و محبت به اهل بیت(ع) ممکن نخواهد شد، اگر این سه مرتبه در فردی محرز شد دو نشانه خروجی آن تولی و تبری است.
مومنی تصریح کرد: برائت از اعداء و موالات از ائمه(ع) از نتایج تمسک به عترت است و چنین فردی از ائمه تبعیت می‌کند و از دشمنان نیز تبری می‌جوید.
وی افزود: خواندن قرآن اولین مرحله تمسک به قرآن است، الان افتخار جوانان ما به بلدبودن انگلیسی است در حالی که خیلی ها قرآن را بلد نیستند بخوانند در صورتی که همه زنگارها با قرآن از خانه‌ها بیرون می‌رود.
این استاد حوزه با بیان اینکه دشمن در اندازه این نیست که به ما حمله کند تصریح کرد: ولی در عرصه فرهنگی حمله و بمباران کرده و موفق هم بوده و ما هم برای مقابله با این بمباران دو راه داریم یکی ترویج جلسات قرآن و دیگری جلسات اهل بیت(ع) که در این زمینه بسیار موثر است.
وی تاکید کرد: مرحله دوم تمسک درک معانی قرآن است و کسانی که درک معانی نکنند به وادی‌ای می روند که موسیقی لهو و لعب را وارد قرائت می‌کنند که از آفات شدید در قرائت قرآن است.
استاد حوزه علمیه اظهار کرد: مرحله سوم عمل کردن به قرآن است، بسیاری از آیات را می‌فهمیم اما عمل نمی‌کنیم در حالی که اگر کسی به این سه مرحله از مراحل تمسک کرد قرآن درمان تمام دردهای او به تعبیر امام علی(ع) خواهد شد.
captcha