اینجا جهاد دانشگاهی؛ جایی که دانشجو بودن ارزش است
کد خبر: 3540600
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

اینجا جهاد دانشگاهی؛ جایی که دانشجو بودن ارزش است

گروه دانشگاه: فعالیت‌های تجاری‌سازی، فناوری، اشتغال و... زمانی می‌تواند به توسعه یک جامعه منجر شود که همپای آنها توسعه فرهنگی نیز صورت گیرد، کاری که جهاد دانشگاهی در زیرمجموعه‌های فرهنگی خود به آن مشغول است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نمایشگاه دستاوردهای تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان و حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی از اول تا پنجم آبان ماه در سازمان برنامه و بودجه کشور در حالی برپا است که علاوه بر معرفی بخش‌هایی از فعالیت‌های فنی، تجاری‌سازی، علمی اشتغال و... جهاد دانشگاهی این نمایشگاه به معرفی فعالیت‌های جهادی جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگ نیز پرداخته است.

متفاوت با همه جای کشور/ با یک کارت دانشجویی وام بدون بهره بگیرید

به دانشجو باید اعتماد کرد، صرف داشتن کارت دانشجویی برای گرفتن وام باید کافی باشد. این اعتقاد دکتر منتظری مؤسس مؤسسه قرض الحسنه دانشجویان ایران است. این مؤسسه تنها مؤسسه‌ای در کشور است که صرفاً به دانشجویان و به صرف ارائه کارت دانشجویی وام ارائه می‌کند.

هدف اولیه این مؤسسه ارائه وام به دانشجویان شهرستانی بود که برای تحصیل به تهران می‌آمدند و بانک‌ها و سایر مراکز حمایتی به آنها وام نمی‌دادند یا شرایط سختی برای وام در نظر گرفته بودند. اما اکنون به دانشجویان متقاضی در سراسر کشور وام دانشجویی با کارمزد 4 درصد ارائه می‌کند و نکته جالب اینکه هیچ ضامنی لازم نیست و صرفاً هر دانشجو می‌تواند دوست دانشجوی خود را به عنوان معتمد خود معرفی و یک سفته به مؤسسه ارائه کند با ارائه کپی کارت دانشجویی هر دانشجو می‌تواند وام دریافت کند.


اینجا جهاد دانشگاهی است/ جایی که صرف دانشجو بودن ارزش است / ارسال نشود

قرآن جاری در زندگی، علم، کارآفرینی، مسابقه و...

سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور از دیگر سازمان‌های فعال در حوزه فرهنگ جهاد دانشگاهی است که به صورت کاملاً تخصصی و البته بین‌رشته‌ای به مسئله قرآن می‌پردازد.

پنج زیرمجموعه سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور شامل مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویی، خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم، مرکز رشد و شکوفایی فناوری‌ها و هنر قرآنی و مرکز آموزش‌های تخصصی علوم و فنون قرآنی مراکزی هستند که در تلاش برای ارائه نگاهی فراتر از تلاوت به قرآن هستند.

اگرچه این سازمان برگزارکننده مسابقات بین‌المللی دانشجویان کشورهای اسلامی برگزار کننده کرسی‌های تلاوت قرآن در 18 استان، برگزاری دوره‌های تفسیر، قرائت قرآن ترتیل و... است، اما اینها تنها بخشی از فعالیت‌های گسترده این سازمان محسوب می‌شود؛ چرا که برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارت زندگی با تأکید بر نگاه دینی، آموزش خبرنگاری قرآنی، برگزاری اردوهای با قرآن در طبیعت، جشنواره عکس قرآنی شهری و... از دیگر فعالیت‌هایی است که در سازمان فعالیت‌های قرآنی صورت می‌گیرد.

کاملا علمی بی‌طرف هستیم

مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران(ایسپا) یکی دیگر از غرفه‌های نمایشگاه دست‌آوردهای تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان و حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی را در اختیار دارد و به معرفی فعالیت‌های خود پرداخته است.

مراکز افکار سنجی اکنون در دنیا یکی از مهم‌ترین مراکز علمی محسوب می‌شوند. در ایران نیز مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران یکی از معتبرترین مراکز افکارسنجی است که در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور از سال 80 فعالیت خود را آغاز و تاکنون بیش از دو هزار طرح نظرسنجی را در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، دینی و... اجرا کرده است.

اینجا جهاد دانشگاهی است/ جایی که صرف دانشجو بودن ارزش است / ارسال نشود

این مرکز با در اختیار داشتن پنج هزار پرسشگر با تأکید بر اجرای علمی و فنی و رعایت بی‌طرفی کامل به سنجش افکار عمومی اقدام می‌کند.

از جمله طرح‌های این مرکز افکار سنجی می‌توان به انجام طرح‌های سنجش هویت ملی، دینی و انقلابی ایرانیان، پیمایش ملی سنجش دینداری ایرانیان، پیمایش ملی فرهنگ سیاسی ایرانیان، پیمایش ملی سنجش دینداری ایرانیان، بررسی احساس امنیت اجتماعی در بین ایرانیان و... اشاره کرد.

مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران در حال حاضر پیمایش ملی پوشش زنان ایران را در دست انجام دارد.

برگزاری پنج دوره گردهمایی دانشجویی

سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی دیگر مرکز فرهنگی متعلق به جهاد دانشگاهی است که مسئولیت برگزاری مناظره‌های دانشجویی، گردهمایی‌های محیط زیستی و حمایت از محرومان را بر عهده گرفته است.

برگزاری پنج دوره مناظره دانشجویی که اختتامیه پنجمین دوره آن آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود، برگزاری سه گردهمایی بزرگ محیط زیستی که در آخرین گردهمایی برگزار شده باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی تشکیل و فعالیت خود را در سراسر کشور آغاز کرد و اعزام گروه‌های جهادی دانشجویی به مناطق محروم از جمله اقدامات و دست‌آوردهای سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی است.

جهاد دانشگاهی در تلاش برای انتشار و توزیع کتاب‌‌های برتر و کمک به افراد و نهادها برای انتشار کتاب‌، «سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی (ایسبا)» را راه‌اندازی کرد که برگزاری 23 دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی که اختتامیه بیست‌و‌پنجمین دوره آن آبان ماه برگزار می‌شود و برگزاری 16 دوره پایان‌نامه سال دانشجویی از اهم اقدامات سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی (ایسبا) است. همچنین از سال 1360 تاکنون این سازمان موفق به انتشار شش هزار عنوان کتاب شده است و توزیع کتاب در سراسر کشور نیز از سایر خدمات این سازمان است که به صورت تفصیلی در نمایشگاه دست‌آوردهای تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان و حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی به معرفی آن پرداخته شده است.

اینجا جهاد دانشگاهی است/ جایی که صرف دانشجو بودن ارزش است / ارسال نشود

جهاد درآمدزایی کند اما ما هم کمک می‌کنیم

به گزارش ایکنا، فریبا یحیایی معاون دفتر تحقیقات و فناوری سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور در بازدید از نمایشگاه دست‌آوردهای تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان و حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی طی گفت‌و‌گویی با ایکنا، عنوان کرد: دیدگاه ما این است که چون جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیر دولتی است باید تلاش کند از طریق درآمدزایی خودش را تأمین و وابستگی خود را به بودجه عمومی دولت کاهش دهد. در عین حال به خاطر فعالیت‌هایی که هم در این نمایشگاه و هم در سایر محل‌ها شاهد آن هستیم مطمعناً در چارچون امکانات بودجه عمومی دولت سعی می‌شود به جهاد کمک شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه دست‌آوردهای تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان و حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی تا روز پنجم آبان ماه می‌توانند به سازمان برنامه و بودجه مراجعه کنند.

captcha