مباحث تفسیری در دانشگاه‎ها توسعه یابد
کد خبر: 3546723
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
مدیر اداره فعالیت‏‎های دینی دانشگاه صنعتی قم:

مباحث تفسیری در دانشگاه‎ها توسعه یابد

گروه فعالیت‎های قرآنی: مدیر اداره فعالیت‏‎های دینی دانشگاه صنعتی قم بر لزوم توسعه مباحث تفسیری در بین دانشجویان تاکید کرد.

حجت‎الاسلام طباطبایی، مدیر اداره فعالیت‏‎های دینی دانشگاه صنعتی قم در گفت وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)از قم، گفت: وزارت علوم در سطح دانشگاه دولتی سی و یکمین دوره جشنواره خود را برگزار می‎‌کند و در عرصه فعالیت قرآنی، خاصه در استان قم برنامه‎های گسترده‎ای برگزار می‎شود.
وی افزود: در استان قم 400 موسسه قرآنی فعالیت دارند که زمینه بسیار خوبی برای فعالیت و مشارکت هستند و مراکز مختلف دانشگاهی و حوزوی باید از این ظرفیت در جهت توسعه مباحث قرآنی استفاده کنیم.
مدیر اداره فعالیت های دینی دانشگاه‎ صنعتی قم، بیان کرد: جلساتی که در زمینه توسعه فعالیت‎های قرآنی برگزار می‎شود باید با دعوت از مدیران این موسسات نیز همراه باشد زیرا تا مدیران عالی و دانشگاهی و فرهنگی از ماهیت فعالیت این موسسات و نظرات آنها استفاده نکنند نمی‎توانند زیربنای دقیقی برای فعالیت‏ها در این عرصه ترسیم کنند.
وی گفت: امروزه جذب دانشجو برای حضور و شرکت در فعالیت‎های قرآنی بسیارمهم است و این مساله از این جهت حائز اهمیت است که نسل جوان دانشجو باید از آبشخور معرفتی قرآن استفاده کند و اگر این زمینه برای رشد معنوی او فراهم نشود، مشکلات بسیاری بر او مستولی خواهد شد.
وی افزود: در همین راستا نیز باید از کارشناسان و اساتید قرآن که سابقه فعالیت و کار با جوانان را دارند استفاده کرد و مسیری را باز کرد که بتوان دانشجویان بیشتر در فعالیت‎های فرهنگی و آموزشی دانشگاه سهیم کنیم.
این فعال قرآنی دانشگاهی بیان کرد: یکی از نکات قابل ذکری که در مراکز علمی و دانشگاهی درزمینه قرآن به چشم می‎خورد این است که بیشتر این مراکز تمرکز خود رابر روی مباحث قرائت و ترتیل قرآن نهاده و در بحث تفسیر کمبودهایی حس می‎شود.
وی گفت: غفلت از بحث تفسیر در دانشگاه‎ها از نکاتی است که قطعا باید مرتفع شود؛ کارشناسان خبره قرآنی باید با دانشگاه‎ها مرتبط شوند مباحث علمی و تحقیقی و تفسیری قرآن را در بین دانشجویان مطرح کند.
این استاد حوزه بیان کرد: برخی دانشگاه ها رویکرد تلاوت روزانه قرآن را دارند ولی از مباحث تفسیری  غافل هستیم و اگر از همه دانشگاه ها استفاده شود و کارشناسان بیایند و سیاست جامع قرآنی دانشگاه را تدوین کنیم در این صورت موفقیت های بیشتری خواهیم داشت.
captcha