مهربانی پیامبر(ص) جهانی شود
کد خبر: 3546789
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹

مهربانی پیامبر(ص) جهانی شود

گروه اجتماعی: معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، با اشاره به اهمیت پرداختن به بعد مهربانی پیامبر(ص)، رحمة ‌للعالمین بودن و نیز هدایتگری ایشان، افزود: در شرایطی که داعش با اقدامات خود، حضرت رسول(ص) را پیامبر خشونت معرفی می‌کند، باید بیش از پیش چهره واقعی ایشان را به جهانیان نشان دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، امروز، 27 آبان‌ماه در جلسه ستاد بزرگداشت پیامبر(ص)(زیارت حضرت رسول(ص) از بعید) که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه باید موضوع قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از بعید به یک جریان تبدیل شود، گفت: در این زمینه ابتدا رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و در ادامه مساجد و هیئت‌ها می‌توانند اقدامات مناسبی را انجام دهند.
وی در همین خصوص ادامه داد: هر موضوعی که می‌خواهد یک فرهنگ شود، باید ابتدا به یک جریان تبدیل شود، مانند مراسم اعتکاف که در ابتدا کسی از آن چیزی نمی‌دانست اما در حال حاضر  ظرفیت‌های مساجد در شهرها و روستاها برای اعتکاف تکمیل می‌شود.
اجتماع 20 میلیونی عاشقان در اربعین
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با بیان اینکه موضوع اربعین حسینی نیز امروز به یک جریان تبدیل شده است، اظهار کرد: در کشورهایی که دم از دموکراسی می‌زنند، نمونه‌ای از اجتماع 20 میلیونی از مردم در یک نقطه را نداریم اما این در حالی است که در شهری که ظرفیت آن یک میلیون نفر است، بیش از 20 میلیون‌ نفر از سراسر جهان گردهم می‌آیند.
وی با تأکید بر اینکه رویکرد ما در موضوع حضرت رسول(ص) باید جهانی و بین‌المللی باشد، گفت: این امر در حالی است که برخی از برنامه‌های اجرا شده در دستگاه‌ها و نهادها، صرفا مربوط به حوزه داخل کشور می‌شود و بعد بین‌المللی در آن کمرنگ است.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت پرداختن به بعد مهربانی پیامبر(ص)، رحمة ‌للعالمین بودن و نیز هدایتگری ایشان در برنامه‌ها افزود: در شرایطی که داعش با اقدامات خود، پیامبر(ص) را پیامبر خشونت معرفی می‌کند، نیاز است ما بیش از پیش به این قضیه بپردازیم و چهره واقعی پیامبر(ص) را به جهانیان نشان دهیم.
وی در ادامه بیان کرد: درست است مردم زیارت حضرت رسول(ص) از بعید را در روز 28 صفر قرائت می‌کنند اما این امر هدف نهایی نیست بلکه باید ببینیم چه جنبه‌هایی از اسلام و پیامبر(ص) مورد اتهام قرار می‌گیرد.
گنجاندن برنامه زیارت حضرت رسول(ص) از بعید در برنامه هیئت‌های مذهبی
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب به ظرفیت هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی در این ایام برنامه‌های مختلفی دارند اما آن‌ها نیز باید به ضرورت قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از بعید و گنجاندن قرائت این زیارت در برنامه‌های خود پی ببرند.
وی با اشاره به برگزاری برنامه قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از بعید در امام‌زادگان و بقاع متبرکه، عنوان کرد: باید در این برنامه‌ها به تبلیغ وقفیات مرتبط با پیامبر(ص) پرداخت تا تشویقی برای سایر افراد جهت انجام وقف در این حوزه‌ها باشد.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بر ضرورت چاپ زیارت‌نامه توسط شهرداری تأکید کرد و گفت: به دلیل اینکه هر سال نیاز به قرائت این زیارت داریم، بهتر است کتابچه زیارت حضرت رسول(ص) منتشر شده و بین دستگاه‌ها و نهادهایی که نیاز دارند، توزیع شود.
وی افزود: همچنین اداره کل تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز به تمام ائمه جماعات ابلاغ کنند تا هر روز فرازی از این زیارت در بین نماز برای نمازگزاران توضیح داده شود و مردم برای قرائت بامعرفت این زیارت در روز 28 صفر آماده شوند.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با بیان اینکه باید تمام برنامه‌هایی که مربوط به 28 صفر است، در 30 شهرستان استان نیز برگزار شود، خواستار پخش مستقیم مراسم قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از بعید از حرم رضوی شد.
یادآور می‌شود، نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای استان در ابتدای این نشست به ارائه پیشنهادات خود و برنامه‌هایی که برای 28 صفر در نظر گرفته شده است، پرداختند.
captcha