حقوق بشر آمریکائی‌ها تنها در حد یک شعار است
کد خبر: 3552322
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
خطیب جمعه کاشمر:

حقوق بشر آمریکائی‌ها تنها در حد یک شعار است

گروه سیاست و اقتصاد: خطیب جمعه کاشمر با اشاره به روز جهانی حقوق بشر که در حد یک شعار باقی مانده است، گفت: امروز حقوق بشر در دنیای غرب تنها اسم و ظاهر خوبی داشته و یک کلمه فریبنده شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت‌الاسلام طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر، در خطبه اول نماز جمعه این هفته خود که در سه محور وعده الهی، طول عمر مبارک حضرت ولی‌عصر(عج) و فلسفه انتظار تبیین شد٬ اظهار کرد: اینکه امام زمان(عج) در سن پنج سالگی به مقام امامت برسد هیچ دور از انتظار نیست.
وی با بیان اینکه در خصوص انبیاء و اولیاء الهی٬ سن مطرح نیست و لازم نیست حتماً به سن بلوغ و رشدی برسند که مقام امامت و نبوت را حائز شوند، گفت: حضرت عیسی(ع) که در گهواره به فرمان خداوند متعال سخن می‌گوید می‌فرماید من بنده خدا و آورنده کتاب هستم و من را پیامبر قرار داده است.
طباطبایی همچنین در خصوص وعده‌های الهی به سه آیه از آیات فراوانی که در قرآن آمده است اشاره کرد و گفت: بر اساس این آیات خداوند وعده داده است که جهان را به دست صالحان خواهد سپرد و اداره آن را مستضعفان و مظلومان عالم به دست خواهند گرفت و بساط ظلم، بی‌بندوباری، فساد و هرزگی از جهان برچیده خواهد شد.
وی با بیان اینکه در آیه پنجم سوره مبارکه قصص، سوره مبارکه انبیاء آیه 105 و در سوره مبارکه توبه آیه 33 آمده است که دین اسلام همه جهان را فرا خواهد گرفت و بساط ظالمان برچیده خواهد شد، تصریح کرد: خداوند متعال وعده کرده که دین اسلام بر همه ادیان و مکتب‌ها غلبه پیدا خواهد کرد.
خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه تحول عظیمی در انتظار جهان اسلام است و این تحول به نفع مسلمانان و مظلومان و صالحین عالم خواهد بود، به مسئله طول عمر در انبیاء و اولیاء الهی اشاره کرد و افزود: در قرآن در خصوص حضرت عیسی نقل شده که ایشان زنده هستند و کشته نشده و حتی در روایات آمده که در زمان ظهور امام زمان(عج) حضرت عیسی(ع) ظاهر خواهند شد و به ایشان در نماز اقتدا می‌کنند. 
وی همچنین با بیان اینکه در خصوص حضرت خضر که هم صحبت حضرت موسی بوده٬ آمده که زنده هستند، اظهار کرد: بر اساس آنچه در قرآن در خصوص طول عمر مطرح شده دیگر از سوی ما قابل بیان کردن نیست.
طباطبایی در ادامه به فلسفه انتظار اشاره کرد و گفت: نه تنها مسلمانان به انتظار معتقدند بلکه همه مردم جهان منتظر هستند و همه مذاهب و مکتب‌ها اعتقاد دارند روزی منجی خواهد آمد و جهان را از وضع موجود نجات خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه انسان به‌طور فطری منتظر یک تحول محسوس و رسیدن به وضعیت مطلوب در عالم است، عنوان کرد: فردی که منتظر نباشد٬ ناامید است و این افراد نمی‌توانند زندگی کنند.
خطیب جمعه کاشمر با اعلام اینکه فرد منتظر به وعده الهی هم اعتقاد دارد، افزود: در غیبت امام زمان(عج) علما، فقها و مراجع و در زمان حال٬ ولی‌فقیه نائب امام زمان هستند به طوریکه در اوضاع کنونی جهان به خوبی مشاهده می‌شود که رهبر فرزانه انقلاب با چه قدرت، اقتدار و حکمتی٬ جهان اسلام را هدایت می‌کند.
تمام حرکات گروه‌های تکفیری در جهت اختلاف‌افکنی است
وی در خطبه دوم به سه موضوع هفته وحدت، عهدشکنی آمریکا در موضوع برجام و روز جهانی حقوق بشر اشاره کرد و گفت: به فرمان امام راحل از 12 ربیع بنا به روایات اهل سنت و تا 17 ربیع براساس روایات تشیع٬ هفته وحدت اعلام شده است.
طباطبایی با اشاره به اینکه وحدت از مسائلی است که باید ابتدا معیارهای آن را پیدا کنیم٬ افزود: وحدت به این معنی نیست که شیعه٬ سنی و یا اهل سنت٬ شیعه شوند بلکه به این معنی است که بر سر اصولی که می‌توانند امت اسلامی را مستحکم‌تر و منسجم‌تر و امت واحد کنند٬ وحدت پیدا کنند.
وی با بیان اینکه اهل سنت و شیعه باید نسبت به یکدیگر احترام بگذارند، اظهار کرد: بدون شک٬ توهین به مقدسات یکدیگر موجب دشمنی می‌شود و در این میان تنها دشمنان بهره آن را خواهند ‌برد.
خطیب جمعه کاشمر با تأکید بر پرهیز از توهین و بی‌احترامی به یکدیگر عنوان کرد: تمام حرکات گروه‌های داعشی، سلفی و وهابی که نه شیعه هستند نه سنی و تنها افراد دست نشانده‌ای بوده که حرکت، فکر و اندیشه آن‌ها استعماری است٬ بر اختلاف‌افکنی تلاش می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه این گروه‌ها را از اهل سنت باید جدا کنیم، گفت: شیعه و سنی نه تنها باید به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند بلکه باید از نزاع، جنگ، دعوا و بدگویی پرهیز کنند.
تحریم‌های مجدد علیه ایران٬ نشانه عهدشکنی آمریکائی‌ها
طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود به عهدشکنی آمریکا در موضوع برجام با تمدید 10 ساله تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و گفت: این اقدام آمریکا در واقع نشان دهنده پررویی و بی‌حیایی آن‌ها بود.
وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب این اقدام آمریکا را از قبل پیش‌بینی کرده بودند، اظهار کرد: ایشان در سخنان خود به‌صراحت چندین بار اعلام فرموده‌اند که این‌ها افراد مورد اعتمادی نیستند و حتی در پرونده خودشان یک نکته روشن وجود ندارد.
خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه تمامی حرکاتی که آمریکا در طول تاریخ خود انجام داده فقط عهدشکنی، دروغ، فریب، تجاوز و خیانت بوده است، بیان کرد: ملت ایران باید به این مسئله توجه داشته باشد که با چنین افرادی نمی‌شود مذاکره کرد.
وی این اقدام آمریکا را نقض آشکار برجام و نشانه عهدشکنی آن‌ها دانست و افزود: این اقدام آمریکا به همه افراد حتی کسانی که به مذاکرات خوش‌بین بودند نشان داد که آمریکائی‌ها قابل اعتماد نیستند. 
وی با بیان اینکه باید جواب قاطع به آن‌ها داده شود و اگر برای مذاکره مجدد پیشنهادی داشتند به آن‌ها اعتماد نشود، عنوان کرد: آمریکا همیشه به دنبال منافع خود بوده و بدعهد است البته امیدواریم این اشتباهات و اعتماد به آن‌ها مجدد تکرار نشود.
حجت‌الاسلام طباطبایی از آمریکا به‌عنوان دشمنی بدعهد، زورگو و زیاده‌طلب نام برد و گفت: اگر دشمن را به‌خوبی نشناسیم ممکن است به آن‌ها اعتماد کرده و دربرابرشان سست شویم و این به ضرر ملت و کشور ایران اسلامی خواهد بود.
حقوق بشر تنها در حد یک شعار
وی ایستادگی، مقاومت و عدم اعتماد به آمریکا را تنها راه مقابله با آن‌ها دانست و با اشاره به‌ روز جهانی حقوق بشر افزود: امروز حقوق بشر در دنیای غرب تنها اسم و ظاهر خوبی داشته و یک کلمه فریبنده است.
خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه از همان ابتدا هم که روزی به نام حقوق بشر اعلام شد فقط برای فریب دنیا بود، اظهار کرد: گفتن مسئله رعایت حقوق بشر توسط دنیای غرب و استعمار تنها یک شعار و عبارت تهوع‌آور است.
وی با اظهار تأسف از اینکه امروز شاهد تضییع حقوق انسان‌ها توسط  کسانی که خود را مدعیان حقوق بشر می‌نامند هستیم، گفت: چرا مدعیان حقوق بشر در برابر جنایت‌هایی که به مردم مظلوم یمن می‌شوند سکوت کرده و حرفی نمی‌زنند.
طباطبایی حقوق بشر را تنها در حد یک شعار دانست و افزود: امروز هیچ صدایی از حقوق بشر و اروپایی‌ها و مدعیان تمدن برای جنایت‌هایی که در حق مردم فلسطین، سوریه و سایر کشورهای مظلوم می‌شود نمی‌شنویم ولی برای حیوانات٬ حقوق تعیین می‌کنند.
جوانان برای شناخت دین خود و قرآن تلاش کنند
وی با اشاره به اینکه این افراد هیچ ارزشی برای جان انسان‌ها قائل نیستند، بیان کرد: این‌ها تنها بشریت را از بین برده‌اند و با حمایت از ظالمان در تلاش برای کشتن مردم مظلوم هستند.
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه سازمان ملل به‌جای اینکه از مردم بی‌گناه دفاع کند تنها به فکر حمایت از ظالمان است، افزود: باید دشمن و ادعاهای توخالی آن‌ها را شناخت.
وی با اشاره به اینکه آن‌ها با ماهواره‌ها تنها در تلاش هستند جوانان ما را گمراه کنند و بگویند که متمدن هستند، گفت: در آمریکا سیاه‌پوست‌ها را همانند حیوانات می‌کشند درصورتی‌که در 1400 سال قبل٬ مؤذن پیامبر اسلام یک سیاه‌پوست بود.
حجت‌الاسلام طباطبایی در پایان از جوانان خواست فریب اروپایی‌ها، مکتب‌های باطل و استکبار را نخورند و برای شناخت دین خود و قرآن تلاش کنند.
captcha