قرآن دلم را روشن کرد/ تاثیر مساجد در جذب جوانان به قرآن انکارناپذیر است
کد خبر: 3554288
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
بانوی روشندل حافظ قرآن:

قرآن دلم را روشن کرد/ تاثیر مساجد در جذب جوانان به قرآن انکارناپذیر است

گروه فعالیت های قرآنی: بانوی روشندل حافظ قرآن گفت: آشنایی با قرآن کریم باعث شد تا در بسیاری از مواقع معلولیت خود را فراموش کنم و به نوعی قرآن دلم را روشن کرد

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم به نقل از ستاد خبری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان، مریم شفیعی از استان ایلام شهرستان مریوان، بانوی روشندل شرکت کننده در یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان گفت: حفظ قرآن را از شش سالگی و از طریق گوش دادن به نوارهای ضبط صوت آغاز کردم.
وی که از کانون قرآنی مسجد ولیعصر شهرستان ایوان و در رشته حفظ کل قرآن کریم در این دوره از مسابقات شرکت کرده است اظهار داشت: همیشه از شنیدن صدای قرآن لذت میبردم و حس خوبی داشتم و این حس خوب مرا ترغیب به حفظ قرآن و ادامه دادن برای حفظ کل کرد.
این بانوی روشندل که از نابینایی اش مادرزادی است با اشاره به اینکه حفظ را جز به جز آغاز کرده است ادامه داد: به دلیل علاقه خاصی که به قرآن داشتم حفظ را به شکل مداوم ادامه دادم و در مسابقات مختلفی که در مدرسه و یا شهرستان برگزار می شد شرکت میکردم.
وی که تاکنون توانسته 5 رتبه کشوری اول تا پنجمی را در کارنامه قرآنی خود ثبت کند به روزهایی اشاره دارد که یافتن نوار کاست صوت قرآن کریم برایش بسیار مشکل بوده است .
شفیعی ادامه داد: چون نمیتوانستم کل صورت های قرآن کریم را در شهرمان پیدا کنم در نهایت به روحانی که در مسجد محله مان بود سپردیم تا صوت کل قرآن را از قم برایم خریداری کرد.
وی که هم اکنون تحصیلاتش در مقطع کارشناسی رشته علوم قرآنی به پایان رسیده است بر لزوم تشویق جوانان به روی آوردن به قرآن کریم تاکید کرد و گفت: برگزاری مسابقات در مقطع های مختلف،گسترش برگزاری کلاس های قرآن کریم در دوره ها و رده های سنی مختلف،تشویق و  تبیین تاثیرات قرآن در زندگی را از روش هایی است که می توان جوانان و نوجوانان را به سمت قرآن سوق داد.
این شرکت کننده در یازدهمین دوره مسابقات مدهامتان  در ادامه به تاثیرات قرآن کریم بر روی زندگی خود اشاره کردو بیان داشت: انس من با قرآن کریم آنچنان است که گاهی حتی معلولیت و نابینایی خود را فراموش میکنم و به نوعی می توانم بگویم که قرآن دل مرا روشن کرده است و در بسیاری از مواقع اگر دچار دلتنگی و یا مشکلی بشوم زمزمه آیات قرآن دلم را آرام میکند.
وی در ادامه بیان داشت: من واقعا اعتقاد دارم که معلولیت محدویت نیست و اگر انسان بخواهد حتی معلولیت می تواند موجبات  پیشرفت را فراهم کند و من بسیار خوشحالم که حفظ قرآن را انتخاب کرده ام.
شفیعی که به گفته خودش در روز ساعتهای بسیاری را به تلاوت و مرور آیات میگذارند ادامه داد: با آمادگی کامل در این مسابقات شرکت کرده ام و فکر میکنم که بتوانم یکی از رتبه های اول تا سوم را کسب کنم.
وی همچنین درباره آشنایی خود با کانون مساجد هم گفت: رفت و آمد ب مسجد و علاقه ای که به حفظ داشتم باعث شد تا با کانون مسجد ولیعصر(عج) ایوان آشنا شوم و در کلاس های قرآنی آن شرکت داشته باشم که به نظرم برگزاری چنین کلاس هایی در جوار مسجد قطعا در جذب جوانان و رویکرد قرآنی آنها تاثیر بسیاری دارد و به عبارتی تاثیر مساجد در جذب جوانان به قرآن انکار ناپذیر است.
captcha