ارتباط نزدیک آیسسکو با مؤسسات آموزشی نقطه رشد مسلمانان جهان
کد خبر: 3566261
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

ارتباط نزدیک آیسسکو با مؤسسات آموزشی نقطه رشد مسلمانان جهان

کزوه فرهنگی: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ارتباط نزدیک آیسسکو با دانشگاه و مؤسسات آموزشی و بهره‌گیری از دانشمندان مسلمان می‌تواند نقطه رشد و بالندگی مسلمانان در جهان باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صبح امروز، پنجم بهمن‌ماه در مراسم افتتاح رسمی مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: آیسسکو به عنوان یک سازمان فرهنگی وظیفه مهمی را در بست و گسترش فرهنگ و علم در کشورهای اسلامی و شناساندن آن به جهان اسلام دارد.
ارتباط نزدیک آیسسکو با مؤسسات آموزشی نقطه رشد مسلمانان جهان
وی ادامه داد: ارتباط نزدیک آیسسکو با دانشگاه و مؤسسات آموزشی و بهره‌گیری از دانشمندان مسلمان می‌تواند نقطه رشد و بالندگی مسلمانان در جهان باشد.
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه کشورهای اسلامی نیز باید جهت دستیابی به این امر با سازمان آیسسکو همراهی کاملی داشته باشند، افزود: آیسسکو در ابتدا در سه زمینه فرهنگی، علمی و ارتباطی فعالیت گسترده‌ای داشته و این مسأله نشان دهنده این است که باید به فرهنگ در کنار سه مقوله آموزش، علوم و ارتباطات توجهی ویژه بشود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: طبق مبنای تعاریف سازمان جهانی گردشگری یکی از شاخه اصلی گردشگری، گردشگری مذهبی است و مشهد به خاطر وجود بارگاه منور رضوی جایگاه ویژه‌ای در این زمینه دارد.
توجه ویژه به گردشگری سلامت در سال 2017
وی با بیان اینکه در سال گذشته 27 میلیون زائر وارد مشهد شده‌اند، عنوان کرد: برای سال 2017 باید توجه ویژه‌ای به گردشگری سلامت در کنار گردشگری مذهبی و زیارت داشته باشیم.
قاضی‌زاده هاشمی ابراز کرد: قطعاً کشورهای حاضر در آیسسکو در هر زمینه حرف‌هایی برای مطرح کردن در سطح جهان دارند و این موضوع در این سازمان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: وجود با برکت امام رضا(ع) یک نعمت بزرگ در مشهد و ایران است و ما پیرو رهبری هستیم که فرهنگ‌ساز و رحمت برای همگان است.
captcha