صبغه دینی انقلاب به‌دلیل برخورداری از یک رهبر دینی بود
کد خبر: 3568664
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

صبغه دینی انقلاب به‌دلیل برخورداری از یک رهبر دینی بود

گروه شهرستان‌ها: امام‌جمعه کاشمر با بیان اینکه اگر انقلاب صبغه دینی پیدا کرد، به برکت برخورداری از یک رهبر دینی بود، گفت: حرکت بدون رهبری دینی مورد تأیید نیست و موفق نخواهد بود و اگر جامعه ما رهبری سیاسی می‌داشت، صبغه دینی پیدا نمی‌کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی، امام‌جمعه کاشمر، 11 بهمن‌ماه در جلسه شورای اداری شهرستان، با گرامیداشت دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی به ماهیت اتفاقی که در ایران افتاد و رسالتی که ما و آیندگان در خصوص انقلاب داریم، اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب الهی و یک نهضت دینی و ایدئولوژیک بر اساس جهان‌بینی توحیدی بود که سلطه مستکبران و استکبار را نفی می‌کرد.
وی با اعلام اینکه هر چند در دنیا انقلاب‌های بسیاری اتفاق می‌افتد اما ماهیت آن‌ها با ماهیت انقلاب اسلامی ایران متفاوت است، عنوان کرد: بعضاً تغییراتی برای نظام‌های متفاوت ایجاد می‌شود که هیچ شباهتی با انقلاب ایران ندارد.
حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه آنچه در کشور ایران اتفاق افتاد، در دنیا بی‌نظیر بود؛ به‌طوری‌که مشابه آن را در جهان ندیده‌ایم، بیان کرد: کاری که امام خمینی(ره) انجام داد، حرکت دینی، نهضت اعتقادی و شبیه حرکت انبیاء بود.
وی، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی دینی و ضداستکباری دانست و گفت: کسی که تفکر توحیدی را بپذیرد، نمی‌تواند با تفکر استکباری و کسانی که سلطه‌گر، جهان‌خوار و ستمگر هستند کنار بیاید.
امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه انقلاب ایران، انقلابی الهی بود که بر اساس تفکر اسلامی، توحیدی و ضداستکباری شکل گرفت، افزود: انقلاب با محوریت رهبری و زعامت دینی به پیروزی رسید.
صبغه دینی انقلاب به‌دلیل برخورداری از یک رهبر دینی بود
وی با بیان اینکه اگر انقلاب صبغه دینی پیدا کرد، به برکت برخورداری از یک رهبر دینی بود، گفت: حرکت بدون رهبری دینی مورد تأیید نیست و موفق نخواهد بود و اگر جامعه ما رهبری سیاسی می‌داشت، صبغه دینی پیدا نمی‌کرد.
وی با بیان اینکه هر واقعه‌ای که صبغه الهی داشت، باید از آن به عنوان یوم‌الله نام برده شود، انقلابی‌بودن را لازمه دوام انقلاب دانست و گفت: به‌دلیل اینکه ملتی انقلابی هستیم، حزب‌الله لبنان و فلسطین به ما اقتدا می‌کنند.
امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه اگر به چراغ سبز دشمن جواب دهیم و دست دوستی که دراز می‌کند را بفشاریم و اعتماد کنیم، کشورهای مظلوم به ما اقتدا نخواهند کرد، گفت: جنگ حق و باطل پایانی ندارد و هر کس به دنبال حق است، باید استقامت کند.
وی با اعلام اینکه در قبل از انقلاب تمام روستاها ویرانه بود و هیچ توجهی نمی‌شد، افزود: امکاناتی که امروز در شهرها و به ویژه روستاها وجود دارد، قابل مقایسه با گذشته نیست.
همچنین محمدحسن فرهادی، فرماندار کاشمر نیز در این جلسه با گرامیداشت سی و هشتمین سال مردمی‌ترین انقلاب قرن معاصر که به همت عالمی وارسته‌ که روح یک ملت را با خود همراه کرد و به پیروزی رسید، بیان کرد: ملت ایران تاریخی‌ترین تصمیم خود را گرفت و باعث شدند، یکی از مرتجع‌ترین رژیم موجود در خاورمیانه به تاریخ بپیوندد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک عبرت تاریخی بود، گفت: اگر به شاخص‌های زندگی مردم ایران با پژوهش‌های منطقی نگاه کنیم، درمی‌یابیم در قبل از انقلاب وضعیت خوبی نداشتیم اما به برکت انقلاب توفیقات خوبی حاصل شد.
فرهادی با اعلام اینکه اتکای علما و انقلاب ما مردم هستند، اظهار کرد: نباید فراموش کرد که اگر همیشه در صحنه باشیم، ثمره رضایت‌بخش آن، لحظه به لحظه به مردم می‌رسد.
وی با بیان اینکه نباید گذاشت مردم دچار غفلت شوند، از مسئولان خواست همزمان به شروع دهه فجر در ادارات تغییر و تحولاتی ایجاد شود، گفت: انتظار داریم، عالمانه انقلاب را به مردم معرفی کنیم.
امیدواری عینی و عملی به مردم بدهیم
فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب در امنیت کامل به سر می‌برد، تکلیف مسئولان را امیدوار کردن مردم دانست و افزود: قرار نیست به مردم امیدواری‌های کاذب داد بلکه هدف امیدواری‌های عینی و عملی است.
وی با اعلام اینکه مردم بر اساس شاخص‌ها باید تغییرات را احساس کنند، عنوان کرد: انقلاب، تحول خوبی در اندیشه‌ها ایجاد کرده است.
افتتاح و کلنگ‌زنی 72 پروژه هم‌زمان با دهه مبارک فجر
فرهادی در ادامه با بیان اینکه همزمان با دهه مبارک فجر، 72 پروژه با اعتباری بالغ‌ بر 45 ميليارد و 777 ميليون تومان آماده افتتاح و كلنگ‌زنی هستند، افزود: از این تعداد 46 پروژه با اعتبار 22 ميليارد و 651 ميليون تومان در نقاط روستايي هست كه شامل حدود 49.5 درصد اعتبارات می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تعداد 26 پروژه با اعتبار 23 ميليارد و 126 ميليون تومان در نقاط شهری است كه حدود 50.5 درصد اعتبارات را شامل می‌شود، عنوان کرد: در مجموع 200 هزار نفر از این پروژه‌ها برخوردار خواهند شد.
captcha