تابلوی نقاشی «معراج» در موزه آستان قدس رضوی به نمایش درآمد
کد خبر: 3574348
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

تابلوی نقاشی «معراج» در موزه آستان قدس رضوی به نمایش درآمد

گروه فرهنگی: تابلوی نقاشی نفیس و منحصر به‌فردی با عنوان «معراج» متعلق به دوره زندیه در گنجینه هنرهای تجسمی موزه آستان قدس رضوی، به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، جمشید امیریان، مسئول گنجینه هنرهای تجسمی موزه آستان قدس رضوی، اعلام کرد: این اثر نفیس توسط محمد زمان، هنرمند برجسته دوره زندیه با موضوع معراج پیامبر گرامی اسلام(ص) خلق شده است که از نظر هنری و تاریخی نفیس و منحصر به فرد است.
امیریان ادامه داد: هم‌اکنون 47 اثر نقاشی در سبک‌های مختلف از هنرمندان برجسته ایرانی و اروپایی در گنجینه هنرهای تجسمی در معرض نمایش عموم قرار دارد.
وی با بیان اینکه آثار ارزنده کمال‌الملک همچون «اشرف البلاد»، «پل رودخانه تجن»، «منظره روستای پول کجور» و «رودخانه شیلات فرح‌آباد» در معرض دید عموم قرار دارد، تصریح کرد: تابلوهای نقاشی ارزشمندی از هنرمندانی نظیر مهدی سهیلی، رضا بدرالسماء، مهدی فرخی، رسول شفقتی، عباسعلی پورصفا و هنرمندان اروپایی نظیر ویلیام جیمز و بی‌دبلیو لیدر از آثار شاخص این گنجینه به شمار می‌رود.
مسئول گنجینه هنرهای تجسمی موزه آستان قدس رضوی تصریح کرد: در گنجینه هنرهای تجسمی آستان قدس رضوی علاوه بر تابلوهای نقاشی، آثار ارزشمندی از هنر منبت‌کاری، قلم‌زنی و جُنده‌کاری روی مس از هنرمندان بنام مانند محمد اعتزازی، محمدرضا توسلی گلپایگانی و مرحوم حیدر نیکنام در معرض نمایش قرار دارد.
یادآور می‌شود، موزه آستان قدس رضوی با گنجینه‌های تاریخی و هنری منحصر به فرد، مانند قرآن و نفایس، هدایای رهبری، تاریخ حرم رضوی، مدال، هنرهای تجسّمی، صدف، تمبر، اسکناس و سکّه، نجوم و ساعت، ظروف و سلاح و موزه تخصصی فرش و موزه مردم شناسی، همه‌روزه پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی و هنری است.
captcha