به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)
از خراسان رضوی، حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله و ... از حوادث غیرمترقبهای
است که به سرعت همه شهر را درگیر میکند. از نیروهای امدادی گرفته تا
سایر مردم اما وظیفه ما در این شرایط چیست؟
از صبح امروز که زلزله 6
ریشتری در مشهدالرضا رخ داد؛ همه نیروهای امدادی به دنبال آن هستند تا هر
چه سریعتر به مکانهایی که دچار حادثه شدهاند امدادرسانی کنند؛ همچنین
رسانهها نیز به دنبال آن بودند تا آخرین خبرها را مخابره کنند و به اطلاع
مردم برسانند، اما مشکلی که اینجا وجود داشت اختلال در خطوط تلفن بود.
به
دلیل حجم بالای تماسها امکان تماس با مسئولان نیست و گاهی اطلاعات به
سختی به دست میآید؛ در گفتوگویی که با یکی از مسئولان داشتیم اعلام کرد:
تلفنها مشکل دارد و نمیتوانیم لحظه به لحظه اطلاعات را ارسال کنیم.
این
لحظات ارتباط از طریق شبکه اینترنت باعث شده تا بتوانیم برخی خبرها را
اطلاعرسانی کنیم؛ به جاست در این لحظات کاری کنیم تا روند خدمترسانی به هموطنانمان تسریع یابد؛ هم نیروهای امدادی بتوانند سریع از مکانهایی که نیاز به
امداد دارند، مطلع شوند و هم رسانهها بتوانند اطلاعات را به مردم برسانند.
پس از حادثه پلاسکو شاهد بودیم که مردم همکاری خوبی با نیروها در حین اعزام به عملیات دارند؛ نباید بگذاریم بعد از این حوادث به این فکر بیفتیم که ای کاش در لحظه تصمیم دیگری میگرفتیم.
بعد از زلزله همه مردم به دنبال کسب اطلاع
از خانواده خود بودند و این حجم تماس در شهر باعث اختلال در خطوط شده بود،
در یکی از شبکههای ارتباطی توصیه شده بود که مردم از طریق پیامک جویای
احوال خانواده و نزدیکان خود شوند و اینگونه از اختلال در خطوط جلوگیری
کنند.
امید که هیچگاه شاهد حوادث اینچنین در کشورمان نباشیم اما اگر این اتفاقات رخ داد، در هر لجظه باید بدانیم وظیفه ما چیست؛ گاهی کمک در صحنه حادثه و گاهی فقط
با مشغول نکردن خطوط ارتباطی.