بزرگترین نیاز انسان، ایمان و باور به خدا است
کد خبر: 3587911
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
آیت‌الله هادوی تهرانی:

بزرگترین نیاز انسان، ایمان و باور به خدا است

گروه حوزه‌های علمیه: استاد حوزه علمیه گفت: آنچه ما در درجه اول از محضر ائمه(ع) بخواهیم تقویت ایمان است زیرا کسب و حفظ ایمان در شرایط کنونی بسیار سخت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی امروز 19 فروردین ماه در ادامه تفسیر سوره مبارکه انبیاء بهه داستان ایوب نبی اشاره کرد و گفت: این پیامبر وقتی گرفتار آن مصیبت شد به درگاه خدا انابه و توبه کرد و گفت خدایا به من «ضر» رسیده است و تو ارحم الراحمین هستی و خودت مرا نجات بده.
 وی افزود: اینکه خداوند فرموده است مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم این یک وعده است و خداوند در وعده خود تخلف نخواهد کرد.
هادوی تهرانی افزود: البته این مسئله در پرتو این است که انسان واقعا خدا را ارحم‌الراحمین بداند و هیچ سوء ظنی نداشته باشد و واقعا از دل گفته باشد در این صورت اگر از دل برآید واقعا مورد اجابت قرار خواهد گرفت لذا اگر دعاهایمان برآورده نمی‌شود مشکل از ناحیه خود ما هست زیرا در پشت دعای ما باور و ایمان لازم وجود ندارد.
وی با اشاره به ایام ولادت امام جواد(ع) و بیان اینکه ایشان در روایات به عنوان والاترین مولودها بیان شده است گفت: ما کمتر از خدا می‌خواهیم موانع معرفتی و ایمانی ما را برطرف کند و بیشتر دنبال توسعه رزق و حل بیماری و ... هستیم که البته عیبی ندارد ولی بزرگترین نیاز انسان نیاز به باور و ایمان است.
استاد تفسیر حوزه با بیان اینکه کسب ایمان سخت است تصریح کرد: البته به معنایی نیز آسان است و سهل ممتنع است. 
وی همچنین در تفسیر سوره مبارکه مومنون با بیان اینکه ملاک در ارزش انسان، ایمان است گفت: آنچه ما در درجه اول از محضر ائمه(ع) باید بخواهیم تقویت ایمان است زیرا کسب و حفظ ایمان در شرایط کنونی بسیار سخت است.
وی با بیان اینکه برخی با یک اشارت ایمان خود را برای چهار روز دنیا و در یک انتخابات می‌فروشد بیان کرد: برخی کارهایی که ما می‌کنیم باطنش، جنون است ولی از درک آن غافل هستیم.
captcha