تمدید مهلت فراخوان تولیدات رسانه‌ای با رویکرد آسیب‌های اجتماعی و مصرف مشروبات الکلی
کد خبر: 3606727
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
«ازلام» را بسازید؛

تمدید مهلت فراخوان تولیدات رسانه‌ای با رویکرد آسیب‌های اجتماعی و مصرف مشروبات الکلی

گروه جامعه: مهلت شرکت در جشنواره تولیدات رسانه‌ای «ازلام» با محوریت آسیب‌های اجتماعی و مصرف مشروبات الکلی تا چهارم تیرماه سال جاری، همزمان با پایان ماه مبارک رمضان تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، با توجه به همزمانی فراخوان جشنواره «ازلام» با ایام انتخابات و همچنین با عنایت به درخواست مکرر استان‌ها، مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان ماه مبارک رمضان تمدید شد.

فراخوان جشنواره تولیدات رسانه‌ای با رویکرد آسیب‌های اجتماعی و مصرف مشروبات الکلی تحت عنوان طرح «ازلام» به همت معاونت امور فرهنگی و تبلیغ و اداره روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شد.

آسیب‌های اجتماعی به‌ عنوان اعمالی که هنجارهای جامعه را مورد تعرض قرار داده و نظام اجتماعی را تهدید می‌کنند در هر جامعه‌ای حائز اهمیت جدی هستند. این آسیب‌ها پدیده‌هایی واقعی، متغیر و قابل کنترل و پیشگیری‌اند. از این رو برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلند مدت برای مقابله صحیح با آسیب‌های اجتماعی، درمان یا پیشگیری از گسترش و پیدایش آنها امری ضروری و پر اهمیت است.

سازمان تبلیغات اسلامی به‌ عنوان نهادی فرهنگی در کنار اصحاب رسانه و شبکه‌های مردمی می‌تواند در حوزه پیشگیری از بروز و یا تشدید این آسیب‌ها و به‌ ویژه ظهور آسیب‌های نوپدید نقشی جدی ایفا کند.

از جمله آسیب‌های اجتماعی توزیع و ورود مشروبات الکلی است که یکی از سرفصل‌های جنگ نرم دشمنان علیه نظام اسلامی بوده و به طور ویژه جوانان را مورد تهدید قرار داده است. بدون شک آگاه سازی نسل جوان از مضرات جسمی و روحی آن می‌تواند در کاهش مصرف مشروبات الکلی موثر باشد. لذا با توجه به اهمیت این موضوع و تاکید مقام معظم رهبری بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری وزارت کشور اقدام به برگزاری طرح «ازلام» در قالب فراخوان جشنواره تولیدات رسانه‌ای کرده است.

«آگاه سازی و حساسیت آفرینی تمامی شبکه‌های وابسته به سازمان اعم از شورای هیئت مذهبی، کانون مداحان و شاعران آئینی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی و انجمن‌های اسلامی و فعالان در عرصه‌های مردمی نسبت به آسیب‌های اجتماعی به‌ ویژه مصرف مشروبات الکی»، «ایجاد دغدغه و حساسیت در جامعه به‌ ویژه نسل جوان در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی»، «کشف، جذب و پرورش استعدادها و برنامه ریزی برای استمرار این گونه طرح‌ها»، »هماهنگی هدفمند بین دست اندرکاران تولید، توزیع و فعالان فرهنگی هنری و رسانه‌ای» و  انتقال تجربیات و توانمندی‌های موفق تشکل‌ها و خلق ایده‌های نو» از اهداف کیفی  .این جشنواره است

»توجه و تأکید ویژه بر اثرات مصرف مشروبات الکلی به‌ عنوان یک آسیب مادر که خود بستر آسیب‌های اجتماعی دیگر می‌شود»، »تبیین حرمت و ابعاد مضرات روحی و روانی مصرف مشروبات الکلی «و «تبیین دقیق، هنرمندانه و خلاقانه آیات و روایات» از محورهای این جشنواره است.

قالب فراخوان ساخت کلیپ‌های کوتاه است و از جمله قوانین داوری آثار می‌توان به این موارد اشاره کرد:

۱.مدت زمان فیلم های ارسالی حداکثر ۱۵۰ ثانیه است.
۲. شرکت در مسابقه برای عموم مخاطبان آزاد است.
۳. فیلمسازان در انتخاب نوع دوربین‌ جهت تصویربرداری از حرفه‌ای تا دوربین‌های گوشی همراه محدودیتی ندارند اما کیفیت تصاویر باید حداقلHD و یا فراتر از آن از جمله FullHD، FK و ... باشد.
۴. آثار باید بر روی DVD ارسال شود و می‌تواند به صورت Data یا Video باشد.
۵. فیلم‌ها می‌توانند با فرمت‌های mp4، mkv، MPG   و یاAvi ارسال شوند.
۶. فیلم‌هایی که استانداردهای فنی و نمایشی را نداشته باشند از بخش مسابقه حذف می‌شوند.
۷. فرم تقاضای شرکت در مسابقه باید صرفا توسط تهیه کننده اثر تکمیل شده باشد.
۸. دبیرخانه جشنواره، هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب‌های ناشی از ارسال نامطلوب آثار از جانب شرکت کننده ندارد.
۹. ارسال آثار به مسابقه به معنای مجوز پخش تلویزیونی و یا رسانه‌ای آن به دبیرخانه مسابقه است.
۱۰. محدودیتی برای تعداد آثار توسط یک فیلمساز وجود ندارد.
۱۱.فیلم سازانی که قصد حضور با چند فیلم در مسابقه را دارند باید فیلم های خود را بر روی DVD های جداگانه به دبیرخانه ارسال کنند.
۱۲. نوشتن عنوان فیلم، نام و نام خانوادگی تهیه‌کننده و کارگردان، و نام استان و شهر بر روی DVD ارسالی الزامی است.
۱۳. پس از راهیابی فیلم‌ها به مسابقه امکان خارج کردن آن‌ها از برنامه وجود ندارد.
۱۴. نسخه DVD آثار ارسالی عودت داده نمی‌شود.
۱۵. شرکت در مسابقه به معنای قبول تمام مقررات اعلام شده است.
۱۶.حضور برگزیدگان در مراسم پایانی الزامی است و عدم حضور به منزله انصراف از دریافت جایزه تلقی می‌شود.
۱۷. نشانی ارسال آثار برتر استان‌ها جهت داوری نهایی: تهران، میدان فلسطین، ساختمان شماره ۵۰۴، طبقه ششم، روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، واحد سمعی و بصری

captcha