کد خبر: 3615821
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
رئیس جهاد دانشگاهی:

روابط عمومی یک رکن سازمان برای تبلیغ حرکت توسعه علمی کشور است

گروه دانشگاه: رئیس جهاد دانشگاهی در گردهمایی سراسری مدیران و رابطان خبری روابط عمومی این نهاد در مشهد مقدس با تاکید بر این که روابط عمومی یک رکن سازمان برای تبلیغ حرکت توسعه علمی کشور است، خواستار تبلیغ فرهنگ اعتدال گرایی در دانشگاه‌ها و معرفی توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های فرهنگ، علم و فناوری و آموزش توسط مدیران و رابطان خبری جهاد دانشگاهی سراسر کشور شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، امروز 14 تیر ماه در سومین گردهمایی مدیران و رابطان خبری واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی سراسر کشور با شعار «فرهنگ جهادی، تولید دانش بنیان، آموزش تخصصی برای اشتغال بر بال روابط عمومی عمل‌گرا» که به میزبانی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی انگیزه شکل‌گیری ساختار مشابه جهاد سازندگی که به توسعه زیر ساخت‌های اصلی کشور کمک کند، ایجاد شد که از همان جا بود که نهادی تحت عنوان جهاد دانشگاهی شکل گرفت که وظیفه اصلی آن پایلوت‌سازی در کشور است.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی نهادی است که می‌تواند در حوزه‌های فعالیت‌های فرهنگی، فناورانه و آموزش‌های تخصصی الگوسازی کند و در اساسنامه آن نیز این حوزه‌ها گنجانده شده است و تلاش ما این است که این اقدامات شاخص را در تمام واحدهای جهاد دانشگاهی به انجام برسانیم.

رئیس جهاددانشگاهی تصریح کرد: عده‌ای در کشور جهاددانشگاهی را رقیب خود می‌دانند که باید تلاش کنیم این دیدگاه از بین برود. جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای است که با حداقل امکانات و با روحیه جهادی اقدامات بزرگی را در کشور به ثمر رسانده است. عده‌ای دیگر نیز ما را به ویژه در حوزه علم و فناوری مزاحمی برای منافع خود می دانند، زمانی که محصول و خدمات این افراد در کشور وارداتی باشد، مسلما میان اقدامات ما و آن ها تزاحم ایجاد شود. عده ای نیز هنوز باور به توان ملی ندارند و گمان می‌کنند مشکلات ما باید توسط غرب حل شود.
طیبی اضافه کرد: روابط عمومی‌های واحدهای جهاددانشگاهی باید با فرهنگ‌سازی تلاش کنند تا این مشکلات خللی در مسیر حرکت این نهاد ایجاد نکند.
وی با اشاره به اینکه تبلیغ علم و فناوری برای تحقق اقتصاد دانش بنیان ضروری است، عنوان کرد: برخی مدیران سیاسی کشور از الزامات اداره دانش بنیان کشور آگاهی کاملی ندارند، در حالی که بنا بر بیانات مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب به عنوان دهه پیشرفت و عدالت با دانش بنیان اداره کردن جامعه حاصل می شود.
رئیس جهاددانشگاهی تاکید کرد: روابط عمومی‌ها باید توانمندی های جهاد را به خوبی بشناسند تا بتوانند این توانمندی ها را در سه حوزه فرهنگ، علم و فناوری و آموزش را به نحو احسن به جامعه معرفی کنند. به ویژه  موضوع اعتدال‌گرایی در مسائل فرهنگی که اساس دین ماست، باید در دانشگاه‌ها تبلیغ شود.
طیبی با اشاره به افزایش شادابی و نشاط در جهاددانشگاهی، خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها باید در بدنه سازمان زمینه شادابی و نشاط را فراهم کنند.
وی با تاکید بر ضرورت وجود فعالیت های روابط عمومی و اقدامات بازاریابی به طور همزمان، یادآور شد: هم باید به فعالیت های روابط عمومی توجه شود و هم به موضوع بازاریابی. روابط عمومی ها باید از ابزارهای برندسازی حداکثر استفاده را داشته باشند و مراقبت نمایند تا شان این نهاد در تبلیغات و بازاریابی حفظ شود.
رئیس جهاددانشگاهی افزود: با توجه به فضای سیاسی حاکم در کشور وظیفه جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی تلطیف مسائل سیاسی در کشور است.
طیبی با تاکید بر تقویت ارتباطات جمعی جهاددانشگاهی با رسانه های گروهی، تصریح کرد: روابط عمومی‌ها در جهاددانشگاهی باید ارتباط دوستانه‌ای با رسانه‌های کشور برقرار کنند و در حوزه فعالیتها و ماموریت های این نهاد فارغ از گرایشات سیاسی رسانه های مختلف با آن ها همکاری کنند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با استقبال و قدردانی از اقدامات موثر انجام شده در حوزه روابط عمومی، بر لزوم توجه جدی واحدهای جهاددانشگاهی سطح کشور به روابط عمومی‌ها تاکید کرد.
رئیس جهاددانشگاهی با ابراز خرسندی از پروژه های تلویزیونی جدید این نهاد، یادآور شد: بودجه پروژه های تلویزیونی اخیر تدوین شده در روابط عمومی جهاددانشگاهی تامین شده است و امیدواریم تلاش های آغاز شده در این سازمان با کمک مسوولان روابط عمومی همه واحدهای کشور به انجام برسد.

captcha