پذیرش 10 هزار طلبه در سال تحصیلی جدید حوزه
کد خبر: 3633436
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳

پذیرش 10 هزار طلبه در سال تحصیلی جدید حوزه

گروه حوزه‌های علمیه: هشتم شهریور ماه بر اساس اعلام مدیران حوزه، روز آغاز رسمی فعالیت حوزه علمیه در سال تحصیلی جدید است که با سخنرانی آیت‌الله العظمی نوری همدانی همراه خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طیب حسینی، مدیر روابط عمومی حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه زمان آغاز سال تحصیلی حوزه تغییر نکرده است، گفت: روز هشتم شهریورماه سال تحصیلی حوزه با سخنرانی آیت‌الله العظمی نوری همدانی آغاز می‌شود.
وی از برپایی نشستی خبری به همین مناسبت خبر داد و افزود: این نشست خبری هفته آینده با هدف تشریح برنامه‌ها و جزئیات سال تحصیلی جدید حوزه علمیه برگزار خواهد شد. 
سال تحصیلی جدید حوزه با توجه به اعمال سیاست مدیریت جدید با تعدادی بسیار کمتر از سال‌های قبل آغاز خواهد شد؛ زیرا بر اساس سیاست مدیریت جدید، ورود افراد سیکل با معدل زیر 16، دیپلم ریاضی و فیزیک و تجربی با معدل 15 و سایر رشته‌ها نیز با معدل زیر 17 به حوزه ممنوع شده است؛ لذا از میان 20 هزار ثبت‌نام کننده تعداد قابل توجهی در فرایند جذب حذف می‌شوند.
امسال نزدیک به 20 هزار نفر ثبت نام کردند که از میان این تعداد، 16 هزار نفر در آزمون ورودی حاضر شدند و در نهایت ده هزار نفر در فرایندهای بعدی و مصاحبه پذیرش می‌شوند و این در حالی است که ظرفیت پذیرش حوزه بیش از 15 هزار نفر است.
مصاحبه داوطلبان نیز با حضور کارشناسان و روانشناسان صورت می‌گیرد و در مجموع فرایند نسبتا سخت‌گیرانه کیفی بر روند جذب طلبه در سال جدید اعمال خواهد شد. 
هم‌اکنون طلابی که قرار است در سال تحصیلی جدید حوزه وارد شوند در حال گذراندن دوره اختیار و تثبیت از 28 مردادماه هستند و در مدت 20 روز این دوره را سپری می‌کنند و طلابی که قبول شوند این دوره چند روز دیگر برای آنان ادامه می‌یابد.
همچنین در سال تحصیلی جدید برخی رشته‌ها از جمله نهج‌البلاغه، دانش اصول کافی و ... نیز به مجموعه رشته‌های حوزوی اضافه شده و تعداد مدارس اجراکننده نظام آموزشی جدید حوزه نیز از 130 مدرسه به 160 مدرسه افزایش خواهد یافت. 
captcha