مساجد خراب و حسینیه‌های آباد
کد خبر: 3643398
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶

مساجد خراب و حسینیه‌های آباد

گروه شهرستان‌ها: مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سبزوار، خوشاب و داورزن در همایش طلایه‌داران هدایت با گلایه از عدم توجه به مساجد و رها کردن خانه خدا و توجه به ساخت و ساز حسینیه و تکیه‌ها، گفت: برخی از روستائیان به ما مراجعه می‌کنند و از خرابی مسجد و تبدیل آن به ویرانه سخن می‌گویند در حالی که در همان منطقه، حسینیه‌ای با هزینه‌های بالا ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد سجادی‌نژاد، مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سبزوار، خوشاب و داورزن، امروز 27 شهریورماه در همایش طلایه‌داران هدایت با ابراز اینکه روحانیون باید سیره عملی و فضائل اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را بازگو کنند، اظهار کرد: در فضای مجازی برخی از افراد با ایجاد شبهه در تضعیف جایگاه ولایت هستند که روحانیون مبلغ وظیفه دارند با تحلیل منطقی قیام خونین کربلا، آن را به درستی تحلیل و بیان کنند.
وی با اشاره به سخن استاد قرائتی که فرموده‌اند گل طبیعی را رها کرده و از گل مصنوعی در حال استفاده هستیم، ادامه داد:  روحانیت با تبلیغ مؤثر باید کاری کنند که با مشارکت جوانان در مساجد به جای  پخش اذان دیجیتالی از اذان زنده استفاده شود.
وی با بیان برخی از مشکلات روستاها و شهرستان از جمله معضل طلاق و آسیب‌های اجتماعی، افزود: چرا وقتی مردم باید زکات بدهند، جشن نیکوکاری برگزار کنیم و با ترک عمل واجب به دنبال عمل مستحب برویم.
مسئول اداره تبلیغات اسلامی سبزوار با تأکید بر محوریت مسجد در برگزاری مراسم دینی به ویژه در ایام محرم، تصریح کرد: در حال حاضر، عزاداری‌ها از سخنران‌ محوری به مداحی‌محوری تبدیل شده است که این امر، یک نوع آسیب است.
وی با گلایه از عدم توجه به مساجد و رها کردن مسجدها و توجه به ساخت و ساز حسینیه و تکیه‌ها، گفت: برخی از روستائیان به ما مراجعه می‌کنند و از خرابی مسجد و تبدیل آن به ویرانه سخن می‌گویند در حالی که در همان منطقه، حسینیه‌ای با هزینه‌های بالا ساخته شده است.
حجت‌الاسلام سجادی‌نژاد با تأکید بر مخاطب‌شناسی توسط مبلغان در ایام محرم، اضافه کرد: ما مخالف ساخت حسینیه نیستیم ولی باید محوریت با ساخت مسجد و برگزاری مراسم در خانه خدا باشد.
وی به اعزام 206 مبلغ دینی و مبلغه در ایام ماه مبارک رمضان سال جاری اشاره و اظهار کرد: برای اعزام مبلغ از طریق سامانه مربوط به اعزام مبلغان در ماه محرم تاکنون 203 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که تا آخر هفته، وضعیت اعزام‌ها مشخص خواهد شد.
captcha