تأمین آینده کودکان در سایه کسب مهارت فرزندپروری
کد خبر: 3652555
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

تأمین آینده کودکان در سایه کسب مهارت فرزندپروری

گروه اجتماعی: مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد کسب مهارت فرزند‌پروری از سوی والدین را یک ضرورت برای تأمین آینده کودکان برشمرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ندا اخروی، مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری «هر کودک نشانی از خداست» که 22 مهرماه در محل معاونت بهداشت و درمان استان خراسان رضوی برگزار شد، گفت: آنچه آینده کودکان را تأمین می‌کند، نحوه رفتار والدین با آنان است لذا از نقش تأثیرگذار والدین در این خصوص نباید غافل بود.
وی با اشاره به ضرورت کسب مهارت فرزند پروری از سوی والدین، افزود: با توجه به اینکه قالب اختلالات روانی کودکان به دلیل رفتارها و تعاملات نادرست والدین با فرزندان است، لذا پدران و مادران نقش موثری در تأمین سلامت روانی و اجتماعی فرزندان دارند.
مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: آشنایی والدین با اختلالات روانی کودکان باعث می‌شود، ریشه بسیاری از مشکلات در کودکی خشکانده شود تا فرزندان‌شان در جوانی و نوجوانی علاقه‌مند به مصرف مواد مخدر و الکل نشوند.
وی بیان کرد: در صورت مراجعه به موقع والدین به مراکز مربوط بسیاری از عواملی که در آینده موجب بروز مشکلات در نوجوانی و جوانی کودکان می‌شود، قابل حل است.
اخروی اظهار کرد: آموزش مهارت‌های زندگی در قالب بازی با حمایت بهزیستی در مدارس استان در حال اجرا است.
مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این خصوص آموزش احترام به والدین، معلم، نحوه تعاملات صحیح اجتماعی، قانون‌مداری و ... در قالب بازی به کودکان آموزش داده می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین شناسایی و درمان والدین که دارای اختلال اعصاب و روان هستند، نیز در این زمینه تأثیرگذار است چرا که بیشترین موارد کودک آزاری در چنین خانواده‌هایی اتفاق می‌افتد.
captcha