برگزاری نخستین یادواره شهدای مدفون در جوار بقاع متبرکه خراسان رضوی
کد خبر: 3654690
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

برگزاری نخستین یادواره شهدای مدفون در جوار بقاع متبرکه خراسان رضوی

گروه شهرستان‌ها: نخستین یادواره شهدای مدفون در جوار متبرکه بقاع متبرکه استان خراسان رضوی، شامگاه 27 مهرماه در کاشمر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،‌ نخستین یادواره شهدای مدفون در جوار متبرکه بقاع متبرکه استان خراسان رضوی، شامگاه 27 مهرماه در محل بقعه متبرکه سیدحمزه(ع) کاشمر برگزار شد.
در این مراسم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: به دلیل اینکه سهم شهرستان کاشمر در خصوص شهدای مدفون‌شده در بقاع بیش از سایر شهرها بود، این شهر به عنوان میزبان نخستین یادواره انتخاب شد.
برگزاری نخستین یادواره شهدای مدفون در جوار بقاع متبرکه خراسان رضوی
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، گفت: امت اسلامی با تجلیل از شهید حججی در واقع از همه شهدا تجلیل کردند.
وی در ادامه صحبت‌هایش، مسئله هسته‌ای، حقوق بشر و مبارزه با تروریست را تنها بهانه‌ای از سوی دشمنان بیش ندانست و اظهار کرد: اگر جهان بخواهد به دنبال تروریست باشد، باید گفت خود این دولت‌ها در خط مقدم دولت‌های تروریست قرار دارند.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه 38 سال هست که دشمن در حال توطئه علیه انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: در قصه برجام آمریکا خیانت بزرگی را مرتکب و چهره منفور این کشور برای جهانیان روشن شد.
وی با اشاره به اینکه آمریکا بالاترین نمره را در نقض حقوق بشر دارد، گفت: شهیدان دشمن‌شناس بودند و بر اساس این دشمن‌شناسی‌ بود که به ندای امام لبیک گفتند.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خواسته‌های دولت آمریکا در روزهای اخیر، بیان کرد: مذاکره مجدد و توافق ثانویه برای از بین بردن قدرت دفاعی ایران دو مطلب نادرست و شیطنت این روزهای آمریکایی‌ها است که خوشبختانه در این جهت مسئولان ما یک‌صدا می‌گویند توافق دیگر و مذاکره دیگری در کار نخواهد بود؛ چراکه طرف مقابل در این مذاکره خیانت و عهدشکنی کرده است.
وی بیان کرد: آن‌ها در توافق ثانویه به دنبال از بین بردن قدرت دفاعی ایران هستند و این در حالی است که در برجام اسمی از قدرت دفاعی ایران نیامده است.
امام جمعه موقت تهران خطاب به دولت‌های استکباری، اظهار کرد: ما از ترس شما فقط بمب اتم نمی‌سازیم چراکه دین ما می‌گوید سلاح کشتار جمعی نه، اما هر آنچه در بازدارندگی و در دفاع از کشورمان لازم باشد به فضل خدا تهیه می‌کنیم.
وی، توطئه دیگر آمریکا را بازرسی از مراکز نظامی عنوان کرد و گفت: گویا رئیس جمهور آمریکا نمی‌داند که مراکز نظامی ناموس یک ملت است و یک ملت غیوری مثل ملت بزرگ ایران ناموسش را در اختیار بیگانگان قرار نخواهد داد.
برگزاری نخستین یادواره شهدای مدفون در جوار بقاع متبرکه خراسان رضوی
وی بیان کرد: دشمنان در تلاش بودند خاورمیانه بزرگ و جدیدی را تشکیل دهند که نوکر آمریکا باشد ولی با تدبیر ایران اسلامی این هدف به نتیجه نرسید؛‌ آن‌ها میلیاردها دلار خرج کردند تا عراق در دستشان باشد و محور مقاومت را در سوریه بشکنند اما نتوانستند.
همچنین حجت‌الاسلام‌ جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه 763 شهید در 70 بقعه و 17 شهرستان استان خراسان رضوی آرمیده‌اند، بیان کرد: از مجموع شهدای مدفون‌شده در بقاع متبرکه خراسان رضوی، 718 شهید از شهدای دوران دفاع مقدس، 32 شهید از شهدای دوران انقلاب اسلامی، پنج شهید از شهدای حادثه منا، چهار شهید از شهدای مکه در سال 1366، دو شهید از شهدای ترور و دو شهید از شهدای مدافع حرم هستند.
ایزدی با اشاره به اینکه کاشمر با داشتن 151 شهید مدفون‌شده در آستان مقدس امامزاده سید حمزه(ع) بیشترین شهید را در بقاع خراسان رضوی دارد، افزود: در گلزار شهدای امام‌زاده سیدحمزه(ع) کاشمر، یک شهید از شهدای مدافع حرم و شهدای گلگون‌کفن دوران دفاع مقدس مدفون هستند.
گفتنی است، مدیحه‌سرایی، دکلمه خوانی، قرعه‌کشی کمک‌هزینه سفر به کربلای معلا به 10 نفر از حاضران در این مراسم از دیگر برنامه‌های نخستین یادواره استانی شهدای مدفون در بقاع متبرکه خراسان رضوی بود.
برگزاری نخستین یادواره شهدای مدفون در جوار بقاع متبرکه خراسان رضوی
captcha