اجرای طرح «نمایشگاهی به وسعت یک شهر» در مشهد
کد خبر: 3666325
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
با محوریت کتابخوانی صورت می‌گیرد؛

اجرای طرح «نمایشگاهی به وسعت یک شهر» در مشهد

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از اجرای طرح «نمایشگاهی به وسعت یک شهر» در مشهد خبر داد و گفت: در همین راستا تمامی افرادی که بن خرید کتاب از نمایشگاه را دریافت کنند می‌توانند با همان بن از تمام کتابفروشی‌های سطح شهر کتاب تهیه کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که صبح امروز در جریان بازدید از کتابفروشی جهاددانشگاهی به مناسبت دوم آذر ماه، روز ملی کتابگردی سخن می‌گفت، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که در حوزه کتاب غفلت‌هایی صورت گرفته بود که یکی از این غفلت‌ها در حوزه کتابفروشی‌ها روی داده بود.
وی ادامه داد: خوشبختانه اجرای طرح‌هایی مانند کتاب‌گردی سبب شد تا توجه بیشتری به این حوزه صورت بگیرد و به خصوص توجه به کتابفروشی‌ها بیش از پیش انجام شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: ما امیدواریم انجام طرح‌های این چنینی بتواند حوزه کتاب را روبه جلو ببرد و مسلما در این مسیر از هر حرکت و برنامه‌ای حمایت خواهیم کرد.
سرابی عنوان کرد: برای توجه بیشتر به کتابفروشی‌های سطح شهر ما امسال طرح نمایشگاه کتاب را با عنوان «نمایشگاهی به وسعت یک شهر» برگزار می‌کنیم که در همین راستا تمامی افرادی که بن خرید کتاب از نمایشگاه را دریافت کنند می‌توانند با همان بن از تمام کتابفروشی‌های سطح شهر کتاب تهیه کنند.
وی اضافه کرد: این اقدام که یک حرکت ملی است با هدف جلب توجه مردم به حوزه کتابفروشی‌ها صورت گرفته و بیشتر یک حرکت نمادین محسوب می‌شود اما ما مطمئن هستیم که اقدامات این چنینی می‌تواند توجه به مقوله کتابخوانی در کشور را بیشتر کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای هم‌افزایی نهادهای مختلف برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در جامعه، اذعان کرد: اتاق گفتگوی اهالی فرهنگ و هنر با استاندار خراسان رضوی در جلسه آتی خود دستور ویژه‌ای در خصوص موضوع کتاب خواهد داشت و نمایندگان شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشی‌های مشهد در این جلسه به ایراد دیدگاه‌ها، نظرات و درخواست‌های خود از مسئولین استان خواهند پرداخت.
سرابی افزود: ما از تمام اعضای شورای اداری استان نیز خواسته‌ایم تا در حوزه مسئولیت خود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور پیدا کنند که این اقدام نیز حرکتی در راستای هم افزایی هرچه بیشتر دستگاه‌های استان برای ارتقای فرهنگ مطالعه خواهد بود.
وی بیان کرد: ما در حوزه نشر الکترونیک نیز برگزاری نمایشگاه تخصصی رسانه دیجیتال و بخش جانبی نشر الکترونیک را در دستور کار داریم و همچنین فضایی بالغ بر 300 متر مربع را برای بخش نشر دیجیتال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد در نظر گرفتیم.



captcha