صعود از نردبان انسانیت با فهم قرآن میسر است
کد خبر: 3670598
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸

صعود از نردبان انسانیت با فهم قرآن میسر است

گروه فعالیت‌های قرآنی: حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه هر میزان انسان از ذات پروردگار رنگ بگیرد به همان میزان از جایگاه انسانی برخوردار می‌شود، بیان کرد: تنها راه صعود از نردبان انسانیت ارتباط با قرآن و درک کلام وحی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در مراسم اختتامیه هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن ویژه خانواده‌های پاسدار که شامگاه 17 آذرماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد با بیان اینکه در آیات آغازین سوره الرحمن، بعد از نام و صفت حضرت حق علم‌القرآن و سپس خلق‌الانسان آمده است، اظهار کرد: خداوند در قرآن در ابتدا به تعلیم و سپس به خلقت انسان پرداخته است.
وی در خصوص علت تقدم تعلیم بر خلقت در قرآن ادامه داد: این تقدم به خاطر این است که انسان یک خلقت جسم و یک خلقت جان دارد و لذا اگر انسان بخواهد به مقام انسانیت برسد جز در پرتو ارتباط با کلام وحی میسر نمی‌شود.
حجت‌الاسلام رئیسی با بیان این مطلب که آیا همه انسان‌ها مسجود ملائکه هستند، بیان کرد: به هر میزان انسان از ذات پروردگار رنگ بگیرد به همان میزان از جایگاه انسانی برخوردار می‌شود و لذا اگر انسانی کار ربانی، الهی و خلیفه الهی کند، مستحق سجده ملائک است.
تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: امروز شیاطین، دشمنان و بدخواهان اسلام به دنبال آن هستند که حضور خدا و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را در لایه‌های زندگی ما کمرنگ کنند.
وی در تشریح این بحث گفت: نمونه بارز این اقدام دشمنان، راه انداختن چندین هزار کانال و شبکه‌های ماهواره‌ای فاقد موضوعات انسانی و قابل دریافت و دسترسی آسان در منطقه است.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: امروز پرچم فهم و عمل به قرآن کریم را ایران اسلامی با داشتن حافظان و قاریان بسیاری که پرورش داده است به دست گرفته و رهبر معظم انقلاب پرچم‌دار این حرکت قرآنی است.
وی به تدبر در آیات قرآن تاکید کرد و افزود: توجه به مفاهیم قرآن و عمل به آن بسیار مهم است چرا که فهم دقیق وعمل به قرآن، نورانیت و سعادت زندگی دنیوی و اخروی را به همراه دارد.
حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه قرآن گره‌گشای مشکلات همه ابعاد زندگی انسان معاصر است، نسبت به افزایش فضای قرآنی تاکید کرد و افزود: اگر بدعت‌ها و کجی‌ها به زندگی انسان روی آورد، قرآن و کاربردی کردن فرامین کتاب وحی تنها راه نجات از این مشکلات است.
وی ادامه داد: توجه به قرآن و مفسران قرآن، یعنی ائمه اطهار(ع) حلقه گمشده انسان معاصر است و لذا برای رهایی از مشکلات جامعه و نهادینه کردن زندگی به سبک قرآنی، نبوی، رضوی و علوی تلاش مسئولان، خادمان قرآن و فعالان قرآنی ضرورت دارد.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: پرچمی که در ایران اسلامی برافراشته شده، پرچم دعوت به قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) است که برکات آن حافظان و قاریانی هستند که در این فضا پرورش یافته اند.
وی با اشاره به اینکه تنها قرآن می‌تواند مدنیت جدیدی را شکل دهد، ادامه داد: فرو ریختن هیمنه دشمن در برابر اسلام، تحقق نوید قرآنی است و امروز شاهدیم، ملت‌هایی که به قرآن تاسی دارند بر دشمن فائق آمده‌اند.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه قرآن و عترت مٌهیمن هستند، گفت: قدرت الهی قدرت فائق بر همه عالم است و جامعه ای که با قرآن، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) باشد دارای هیمنه بوده و بر سایر ملت‌ها تسلط دارد.

captcha