بصیرت؛ راهنما و هدایتگر انسان در بیراهه‌ها
کد خبر: 3672407
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹

بصیرت؛ راهنما و هدایتگر انسان در بیراهه‌ها

گروه سیاست و اقتصاد: جانشین عقیدتی ـ سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش ابراز کرد: همانطور که انسان در تاریکی نیاز به نور و راهنما دارد، برای تشخیص راه از بیراهه و قرار گرفتن در مسیر حق به بصیرت به‌عنوان راهنما و هدایتگر نیازمند است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسین سفیدرو، جانشین عقیدتی ـ سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در همایش بصیرتی خانواده‌های ارتش که 22 آذرماه در محل تالار ثامن‌الائمه(ع) مشهد برگزار شد، گفت: بصیرت برای انسان ضروری است به‌ویژه در دوران فتنه و آشوب که اگر بصیرت نباشد به سرمنزل مقصود نخواهیم رسید.
وی ادامه داد: همانطور که انسان در تاریکی نیاز به نور و راهنما دارد، برای تشخیص راه از بیراهه و قرار گرفتن در مسیر حق به بصیرت به عنوان راهنما و هدایتگر، نیازمند است.

یکصد و شانزدهمین دوره بصیرتی خانواده‌های ارتش برگزار شد
جانشین عقیدتی ـ سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: دشمن همیشه در حال توطئه است و از عناد دست برنخواهد داشت همانطور که در سال 68 وقتی امام(ره) از بین ما رفتند دشمنان تصور کردند با رفتن امام، انقلاب از مسیر خود منحرف خواهد شد ولی با انتصاب رهبر معظم انقلاب دشمن ناامید شد.
وی اظهار کرد: 10 سال بعد در سال 1378 فتنه و آشوب نیز امید دشمن را تازه کرد که با حضور گسترده مردم بابصیرت در صحنه بار دیگر این امید دشمن برای رسیدن به اهداف شومش به یاس تبدیل شد.
سفیدرو ابراز کرد: فتنه سال 1388 نیز از دیگر اقدامات دشمن در براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که بار دیگر با بصیرت ملت شریف ایران خاموش شد.
جانشین عقیدتی ـ سیاسی قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه خداوند در قرآن می فرماید: ای کسانی که ایمان آورده اید بر ایمانتان بیفزایید، تصریح کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی ویژه خانواده‌های بابصیرت کارکنان ارتش برای استمرار بصیرت است.
در ادامه مجید زارع، جانشین قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش افزود: عجز از شمارش نعمت‌های خدا نیز دقت در نعمت‌ها است و نعمت ولایت فقیه یکی از بزرگترین نعمات است که خدای متعال را به خاطر این نعمت شاکریم که در سایه ولایت فقیه، اقتدار نیروهای مسلح و پشتیبانی ملت شاهد امنیت هستیم.

یکصد و شانزدهمین دوره بصیرتی خانواده‌های ارتش برگزار شد
وی بیان کرد: امروز ایران اسلامی مثال یک جزیره امن در اقیانوس طوفان زده منطقه خاورمیانه با وجود بحران و ناامنی در کشورهای این منطقه است.
جانشین قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در خصوص ارزش و جایگاه ایران در دنیا اضافه کرد: فوکویاما یک دورگه آمریکایی ـ ژاپنی بود که در زمان ریگان به عنوان مشاوره برنامه ریزی وزارت امور خارجه آمریکا فعالیت می‌کرد وی در جمع صهیونیست‌ها می گوید: «مذهب شیعه یک پرنده دوبال است یک بال سبز و یک بال سرخ، که بال سبز آن انتظار موعود برای اجرای عدالت است و بال سرخ آن شهادت و فرهنگ عاشورا است و بدنه این دو بال را ولایت فقیه حمل می‌کند و اگر ولایت فقیه را از این ملت بگیریم شکست آنان حتمی است».

یکصد و شانزدهمین دوره بصیرتی خانواده‌های ارتش برگزار شد
زارع با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شبیه‌خون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، جنگ نرم، نفوذ پسابرجام و ... بیان کرد: امروز دشمنان ایران اسلامی درصدد هستند مردم را از ولایت فقیه دور کنند تا فرهنگ انتظار موعود، شهادت و عاشورا در بین ملت ایران از بین برود.
در حاشیه این مراسم جلیل بخشی‌زاده، مسئول عقیدتی ـ سیاسی قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: در راستای اجرای منویات رهبری با توجه به تاکیدات ایشان در خصوص افزایش بصیرت خانواده‌های کارکنان ادارات و نهادها، یکصدوشانزدهمین دوره بصیرت خانواده کارکنان قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش با حضور 250 خانواده از کارکنان پایور نزاجا طی سه روز برگزار شد.
وی ارتقاء سطح ابعاد دینی، شایستگی‌های اخلاقی، تربیتی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را از اهدف برگزاری این همایش برشمرد و افزود: تبیین سبک زندگی اسلامی، مسائل خانواده، ارتقاء بینش سیاسی، آسیب شناسی فضای مجازی و اقتصاد در خانواده از جمله مؤلفه‌های این دوره به شمار می‌رود که با حضور اساتید مجرب در حوزه خانواده ارائه شد.
مسئول عقیدتی ـ سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت: با توجه به برگزاری دوره‌های بصیرت‌افزایی برای کارکنان پایور ارتش، این دوره‌ها نیز با موضوعاتی در حوزه خانواده برای خانواده‌های این قشر همه ساله برگزار می‌شود.

captcha