شهید موسوی سند ددمنشی استکبار و قداست ملت ایران بود
کد خبر: 3676211
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵

شهید موسوی سند ددمنشی استکبار و قداست ملت ایران بود

گروه شهرستان‌ها: امام جمعه موقت کاشمر از سردار شهید سید محمد موسوی به عنوان سند ددمنشی استکبار نام برد و گفت: شهید موسوی سند شرافت و پاکی مردم و غیرت دینی بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت‌الاسلام علی احدی، خطیب جمعه موقت کاشمر، ظهر امروز، چهارم دی‌ماه در مراسم تشییع پیکر پاک جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس، شهید سید محمد موسوی فرگی که با حضور مسئولان، خانواده معظم شاهد و ایثارگر و اقشار مختلف مردم کاشمر برگزار شد، با بیان اینکه شهید موسوی بعد از حدود 34 سال مرگ با عزتی داشت، گفت: امروز فقط پیکر یک جانباز را تشیع نمی‌کنیم بلکه این احترام به مکتب ایثار و فداکاری است.
وی با اشاره به اینکه امروز با شرکت در این مراسم در واقع از همه شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران تجلیل و تقدیر کرده‌ایم، بیان کرد: امروز با تشییع شهید موسوی در واقع از مکتب فرهنگ ایثار و شهادت یاد کرده‌ایم.
امام جمعه موقت کاشمر بیان کرد: هر وقت به دیدار شهید موسوی می‌رفتیم و جویای احوالشان می‌شدیم با همان صدای آرام و لطیفی که داشتند، خدا را شکر کرده و هیچ‌گاه از مشکلات خودشان چیزی نگفتند و گله‌ای نداشتند.

پوششی// شهید موسوی سند ددمنشی استکبار و قداست ملت ایران بود
وی با بیان اینکه هر نفسی که جانباز در راه خدا می‌کشد به محبوب واقعی خود خداوند متعال نزدیک‌تر می‌شود، بیان کرد: تا زمانی که مستکبران باشند و خوی استکباری در مستکبرین باشد این تلاطم جانبازان ادامه خواهد داشت.
حجت‌الاسلام‌ احدی با اشاره به اینکه در فرهنگ دینی ما فرزندان حضرت زهرا(س) از احترام ویژه‌ای برخوردار هستند، گفت: هرگاه به شهید سید محمد موسوی و امثال ایشان نگاه می‌کنیم به یاد اولیاء خدا و ائمه معصومین(ع) می‌افتیم.
وی از شهید موسوی به عنوان سردار رشید اسلام نام برد و عنوان کرد: شهید موسوی در مکتب پاسداری و حفاظت از دین، فرهنگ و انقلاب به درجه مهم سرداری رسید و امتحان خود را به خوبی در عرصه‌های مختلف پس داده است.
امام جمعه موقت با بیان اینکه شهید موسوی در 24 سالگی برای مقام دفاع از حق، دین و انقلاب مورد اصابت گلوله دشمن قرار گرفت، بیان کرد: این شهید سرافراز از 24 سالگی به مدت 34 سال در بستر رنج کشید و امروز این حضور باشکوه اقشار مختلف، روحانیت، مردم شهید پرور، علما و ... به پاس این مجاهدت‌ها حضور یافتند.
وی با اشاره به اینکه شهید موسوی حتی مورد تفقد رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند و به حضور ایشان رفتند، بیان کرد: ما مفتخر هستیم که شهید موسوی از کاشمر بوده و تقدیم انقلاب کرده‌ایم.
حجت‌الاسلام احدی در ادامه از شهید موسوی به عنوان سند ددمنشی استکبار نام برد و گفت: اگر این عزیزان جانباز نمی‌شدند و جوانان شما حمایت نمی‌کردند امروز معلوم نبود وضعیت مسلمانان و کشور ایران چگونه بود.
وی با بیان اینکه ما از دنیا طلبکار هستیم و هیچ‌گاه ظلمی که دنیای استکبار کرده را فراموش نخواهیم کرد، عنوان کرد: به هر مناسبتی که مجدد دشمنان وارد صحنه شوند ما سلاح مناسب را داریم و به دفاع خواهیم پرداخت.
امام جمعه موقت کاشمر همچنین به شرافت و قداست ملت ایران اشاره کرد و گفت: در هیچ کجا سراغ نداریم که ملتی دست خالی در آن شرایط این‌گونه فداکاری کند و آن را استمرار دهد.
وی دفاع از سوریه و عراق را از آثار همین فداکاری‌ها دانست و افزود: اگر می‌گوئیم شهدا زنده هستند فقط برای بردن نامشان نیست بلکه برای آثار و خط و مشی‌شان است.
حجت‌الاسلام احدی از شهید موسوی به عنوان سند شرافت و پاکی مردم و غیرت دینی نام برد و اظهار کرد: 34 سال خانواده این شهید به کمک مسئولان برای پرستار از موسوی عزیز زحمات بسیاری کشیدند.
وی با بیان اینکه اکنون خود همسر شهید به خاطر زحماتی که کشیده‌اند در این سال‌ها در حد یک جانباز قرار گرفته‌اند، بیان کرد: بدون شک و به لطف خدا ثواب این بانوی فداکار کمتر از خود شهید و جانباز  نیست.
امام جمعه موقت کاشمر با اشاره به اینکه خانواده شهید موسوی نباید فکر کنند کارشان تمام شده بلکه اگر تاکنون پرستار جسم این شهید بوده‌اند از این به بعد باید پایدار مکتب، نام و هدف آن شهید باشند، خطاب به مسئولان گفت: نباید فراموش کرد که زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، افتخار و تداوم انقلاب است.
وی با تأکید بر اینکه هر کاری که موجب شود نام این عزیزان زنده بماند باید اجرا شود، پیشنهاد نام‌گذاری یکی از خیابان‌ها و یا میدان اصلی این شهر را به نام شهید موسوی که در شأن وی باشد داد و گفت: هرچند به دنبال نام نیستیم اما همین ظواهر تعظیم شعائر است.
احدی با بیان اینکه مردم امروز وفاداری خود را نشان دادند خطاب به مسئولان، قدرتمندان و کسانی که میز و صندلی در اختیار دارند، گفت: باید مراقب بود نام شهدا به فراموشی سپرده نشود.
وی با اظهار تاسف برای اینکه از منش و رفتار شهدا بسیار دور شده‌ایم، اظهار کرد: جامعه‌ای که در آن ظلم، بیکاری، تبعیض، اعتیاد و اختلاف باشد را مورد رضایت نیست و آن قدر به دنیا خیره شده‌ایم که برای شهدا وصله ناجور شده‌ایم.
گفتنی است، بنا بر وصیت شهید سید محمد موسوی فرگی، پیکر این شهید بزرگوار پس از تشییع در کاشمر در جوار 28 شهید روستای فرگ که زادگاه وی بود، به خاک سپرده شد.
مراسم بزرگداشت این شهید جانباز 70 درصد کاشمری عصر امروز و فردا صبح و عصر در مسجد جامع روستای فرگ برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، سید محمد موسوی متولد 1338 در کاشمر و از نیروهای کادر رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در چهارم فرودین ماه 1362 در منطقه فکه در عملیات والفجر یک بر اثر برخورد تیر مستقیم به درجه رفیع جانبازی نائل آمد، این جانباز 70 درصد قطع نخاعی گردن پس از 34 سال تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت در سن 58 سالگی آسمانی شد و به همرزمان شهیدش پیوست.

 

captcha