آشنا نبودن با معارف دینی؛ آسیبی که جامعه را تهدید می‌کند
کد خبر: 3685452
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

آشنا نبودن با معارف دینی؛ آسیبی که جامعه را تهدید می‌کند

گروه شهرستان‌ها: خطیب جمعه کاشمر گفت: امروز مدارس، دانشگاه‌ها و نسل جوان و حتی خود مردم دین‌مدار به معارف دینی ناآشنا هستند و این آسیب بزرگی است که جامعه ما را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر، ظهر امروز، ششم بهمن‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر با اشاره به نزدیک شدن دهه اول فاطمیه بنا بر روایت 75 روز بر آشنایی و عملی کردن شیوه و سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) در زندگی امروز تأکید کرد و افزود: باید در کنار تطبیق دادن و نزدیک شدن به زندگی و سیره حضرت فاطمه(س) نسبت به رعایت ظواهر بر اساس تعظیم شعائر دینی هم اقدام کنیم.
وی با اعلام اینکه دینداری با دین‌مداری متفاوت است و انسان دین‌مدار همواره با بیداری و هوشیاری بر اساس قوانین دینی و مذهبی زندگی خودش را تنظیم کند، به اجرای سبک زندگی اسلامی با الگو گیری از سیره زندگی حضرت زهرا(س) تأکید کرد و گفت: اگر مشکلاتی در استفاده از آموزه‌های دینی داریم بدین خاطر است که بعضاً کارهایی که جنبه توصیفی و یا تبلیغی دارد، بر جنبه‌های عملی کار اولویت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه این امر موجب می‌شود از فرهنگ، زندگی و سیره معصومین(ع) دور شویم، افزود: در شرایط امروز جهان و تهاجمات بی‌رحمانه‌ای که موجب شده بداخلاقی، دین‌گریزی و فساد جامعه را فرا گیرد، سخت به سیره معصومین(ع) نیاز داریم.
خطیب جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه باید جوانان و خانواده‌های ما با سیره زندگی، اخلاق و دین‌مداری اهل‌بیت(ع) بیشتر آشنا شوند، بیان کرد: متأسفانه امروزه این خلا بسیار احساس می‌شود.
وی با بیان اینکه امروز مدارس، دانشگاه‌ها و نسل جوان و حتی خود مردم دین‌مدار به معارف دینی نا آشنا هستند و این آسیب بزرگی است که جامعه ما را تهدید می‌کند، به آنچه که موجب شد حضرت زهرا(س) را بعد از امیر‌المومنین(ع) در عالم هستی ممتاز کند، اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) شخصیتی بود که مورد توصیف خدا گرفته و در کتابی به عظمت قرآن وجود ایشان وصف و توصیف شده، به طوری که سوره و آیاتی در زمینه فضیلت، عفاف، حیا و طهارت ظاهری و باطنی وی نازل می‌شود.
طباطبایی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) دیگران را بر خود مقدم می‌داشت اما متأسفانه امروزه مردم دنیا فقط شعار فداکاری را می‌دهند ولی عمل نمی‌کنند، اظهار کرد: فرهنگ دینی حضرت زهرا(س) به ما یاد داده که خود را باید فدای دیگران کنیم؛ اگر فقط همین یک اصل در جامعه بشری رعایت می‌شد و روحیه فداکاری رواج می‌یافت این دنیای آشفته امروز مدینه فاضله می‌شد.
خطیب جمعه کاشمر با اعلام اینکه ما در اخلاق و روش نیازمند الگوگیری از شخصیتی همچون حضرت زهرا(س) هستیم، این بزرگوار را در تهذیب نفس و طهارت بی‌نظیر دانست.

حجت‌الاسلام طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مردم کاشمر همواره در برگزاری محافل و مراسم‌های دینی و مذهبی پیش‌قدم هستند، اظهار کرد: جا دارد از حضور چشمگیر مردم مؤمن کاشمر در برگزاری نماز باران تقدیر کنم و امیدوارم این دعا مورد اجابت خداوند متعال قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به فرارسیدن 12 بهمن سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به کشور و آغاز دهه مبارک فجر و تبریک ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، یادآور شد: در مسیر انقلاب نباید به دست دشمن بهانه دهیم؛ انقلابی که برای آن خون‌های زیادی ریخته شده و شهدای زیادی تقدیم شده است و چهار دهه از عمر آن می‌گذرد، شایسته نیست که با بهانه دادن به دست دشمنان زمینه ضربه زدن به آن فراهم شود، بنابراین ضرورت دارد در راستای حفاظت و مراقبت از این انقلاب تلاش کنیم و همواره حواسمان به انقلاب باشد.
طباطبایی با تأکید بر اینکه مردم این در مسیر انقلاب با خداوند متعال معامله کردند و هیچ‌گاه در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان ناامید نمی‌شوند، ادامه داد: نهال انقلاب با خون جوانان زیادی آبیاری شده، به همین دلیل باید با ایستادن در مقابل دشمنان همواره از ارزش‌ها، ولایت‌فقیه و رهبری دفاع کرد. 

captcha