افتتاحیه چهارمین کاروان طرح ملی «همسفر تا بهشت» در حرم رضوی
کد خبر: 3687579
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

افتتاحیه چهارمین کاروان طرح ملی «همسفر تا بهشت» در حرم رضوی

گروه اجتماعی: مراسم افتتاحیه چهارمین کاروان ازدواج دانشجویی کشور با حضور هزار زوج دانشجو در حرم رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم افتتاحیه طرح ملی «همسفر تا بهشت»، شب گذشته، 12 بهمن در رواق حضرت زهرا(س) حرم رضوی برگزار شد.
در آغاز این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر طباطبایی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های همیشگی مقام معظم رهبری جوانان هستند عنوان کرد: بهترین جلسات ایشان جلساتی است که مخاطب آن جوانان هستند.
حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی در ادامه ضمن قرائت پیام تبریک مقام معظم رهبری به زوج‌های جوان، بیان کرد: در این پیام کوتاه بایدها و نبایدهای ازدواج مطرح شده است، ایشان الزاماتی مانند وفاداری و عشق‌ورزی را از بایدهای زندگی مشترک و مسائلی مانند گره افتادن در فضای تعاملی زوجین را به عنوان نبایدهای زندگی مطرح کرده‌اند.

مراسم افتتاحیه طرح ملی «همسفر تا بهشت» برگزار شد
همچنین در ادامه این مراسم حجت الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه سخت‌گیری در امور ازدواج، پسندیده نیست، اظهار کرد: امام(ره) زمانی که عقد جوانان را می‌خواندند، به زوجین نصیحت می‌کردند که «بروید با هم بسازید، اگر شد شد و اگر نشد هم نشد»، یعنی زندگی را سخت نگیرید.
وی با بیان اینکه راحت‌طلبی یکی از آفت‌های جوانی است، ابراز کرد: عمده جوانان تحصیل کرده شغل دولتی می‌خواهند و چنین خواسته‌ای به طور کامل قابل تحقق نیست که باعث به وجود آمدن مشکلات اجتماعی می‌شود.

مراسم افتتاحیه طرح ملی «همسفر تا بهشت» برگزار شد
حجت‌الاسلام قرائتی سخت‌گیری برروی تحصیلات را یکی از عوامل بالا رفتن سن ازدواج دانست و افزود: آیا اگر کسی محتاج نوشیدن آب باشد، این پاسخ برای او عقلانی است که بگوییم: صبر کن تا تحصیلاتت تمام شود و سپس به تو آب بدهیم، ازدواج مسئله مهمی است که باید از دوران دبیرستان مورد توجه جوانان قرار گیرد.
وی ادامه داد: سن ازدواج بالا رفته است در حالی که دختران باید در سن 13 سالگی و پسران در سن 18 سالگی زندگی تشکیل دهند کسانی که دیر اقدام به ازدواج می‌کنند، دچار یک اشتباه در زندگی شده‌اند اما این اشتباه با دیر فرزنددار شدن، بیشتر می‌شود.
حجت‌الاسلام قرائتی تفکر داشتن یک فرزند را اندیشه‌ای غلط دانست و گفت: کسیکه می‌گوید چطور می‌توان از عهده مخارج چند فرزند برآمد، مشکل توحیدی دارد چرا که روزی انسان را خدا می‌دهد، برخی ادعا می کنند فرزندان در خانواده کم جمعیت بهتر تربیت می‌شوند اما دلیل قانع کننده‌ای برای این ادعا ندارند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه انسان نباید هیچگاه خود را فارغ‎التحصیل بداند، تشریح کرد: قرآن حتی به پیامبر اکرم(ص) می‌گوید: «قل رب زدنی علما» یعنی حتی پیامبر(ص) هم تداوم علم‌آموزی را از خدا بخواهد.
وی با اشاره به اینکه مردم توانسته‌اند بسیاری از قفل‌های اجتماعی را بشکنند، تصریح کرد: در مسئله ازدواج و اشتغال هم باید برخی از این قفل‌ها شکسته شود، برای مثال چه کسی گفته حتما باید هدیه‌های چشمگیر در مراسم ازدواج و زندگی داده شود؟ چه کسی گفته بدون تشریفات، ازدواج باطل خواهد شد؟ و ... کار را باید کمال خود بدانیم و چکش‌زبی و بیل‎زنی را برای خود عار ندانیم.
حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه جوانان ما هویت خود را فراموش کرده‌اند، تصریح کرد: زندگی خود را به خوبی مدیریت کنید، حتی برای هر قطره آبی که می نوشید، خداوند را شاکر باشید و با یاد سیدالشهدا(ع)، آن آب را به توفیقی برای خود تبدیل کنید.

captcha