کشور به لحاظ مولفه‎های حکومت اسلامی در بهترین شرایط قرار دارد
کد خبر: 3714776
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره):

کشور به لحاظ مولفه‎های حکومت اسلامی در بهترین شرایط قرار دارد

گروه جامعه ــ رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، با اشاره به اینکه اقدامات این ستاد، سند توانایی و اتکای به جوانان است و از سوی دیگر نشان دهنده خدمات ستاد به مردم است، گفت: امروز کشور به لحاظ مولفه‎های حکومت اسلامی در بهترین شرایط قرار دارد، چراکه کشور ما از نعمت‎های خدادادی زیادی برخوردار است و هر کدام می‎تواند مشکل اصلی کشور یعنی اشتغال را حل کند.

Image result for ‫محمد مخبر ایکنا‬‎
به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نخستین کارخانه تولید سلول انسانی در غرب آسیا با حضور اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رییس جمهور، سید حسن قاضی زاده هاشمی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، حمیدرضا طیبی؛ رییس جهاد دانشگاهی و محمد مخبر؛ رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افتتاح شد.

محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، با اشاره به اینکه اقدامات این ستاد، سند توانایی و اتکای به جوانان است و از سوی دیگر نشان دهنده خدمات ستاد به مردم است، از رفتار برخی مسئولین انتقاد و اظهار کرد: متاسفانه برخی اختلافات در کشور و بگومگو‌هایی که در فضای مجازی رخ می‎دهد موجب نگرانی عموم جامعه شده و برخی را نگران می‎کند. این رفتار‌ها جو را خراب می‎کند.

وی با تاکید بر اینکه امروز کشور به لحاظ مولفه‎های حکومت اسلامی در بهترین شرایط قرار دارد، گفت: کشور ما از نعمت‎های خدادادی زیادی برخوردار است و هر کدام می‎تواند مشکل اصلی کشور یعنی اشتغال را حل کند. زمانی که می‎بینیم ۲۷۰۰ کیلومتر مرز آبی و معادن زیادی داریم، همچنین ۹۵ درصد تولید زعفران دنیا و متنوع‎ترین محصولات صنایع دستی دنیا را در اختیار داریم چرا باید نگران باشیم، اما متاسفانه از این نعمات استفاده خوبی نکرده‎ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، تصریح کرد: با این پتانسیل نباید شرایط به‎گونه‎ای باشد که برای ایجاد ۵ میلیون شغل در مردم ایجاد اضطراب کنیم، زیرا این اجحاف به مردم و جامعه است. در تمام کشور‌هایی که رشد شتابان داشتند دو محور مشترک وجود دارد؛ یکی موضوع توجه به شرکت‎های کوچک و متوسط و دیگری تمرکز بر روی شرکت‎های دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام از هیچ رانتی در پروژه‎های خود استفاده نمی‎کند، گفت: در هیچ مزایده و مناقصه‎ای رانت نداشتیم و هیچ حضوری در واگذاری‎های اصل ۴۴ به جز یک مورد نداشتیم. رویکرد ما در شرکت‎داری غیرماندگار بودن است به طوری که از ۱۰۴ شرکت در سال‎های گذشته در سال ۹۶ به ۶۰ شرکت رسیدیم و مصمم هستیم این تعداد را در سال ۹۷ به ۵۰ شرکت برسانیم و تاکنون ۲۸۱ شرکت را به مردم واگذار کرده‎ایم.

مخبر ادامه داد: هیچ فعالیتی نداشتیم که بهتر از بخش خصوصی مالیات آن را نداشته باشیم و سازمان مالیاتی این موضوع را تایید می‎کند. حتی در مواردی، چون ساخت مدرسه و بیمارستان می‎توانستیم به صورت قانونی مالیات ندهیم، اما همین کار را هم نکردیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: به هیچ وجه با بخش خصوصی رقابت نمی‎کنیم و رقیب دولت هم نیستیم. هر فعالیتی که داریم اگر بخش خصوصی بخواهد آماده واگذاری آن هستیم و بهترین رابطه را با دولت داریم. در چارچوب‎های تنظیم شده حتما فعالیت‎های ما باید در محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی باشد. شش مکانیزم را برای اشتغالزایی در نظر گرفته‎ایم و بیش از ۴۵۰ هزار فرصت شغلی را عمدتا در مناطق محروم ایجاد کرده‎ایم.
 
انتهای پیام
captcha