برگزاری کلاس‌های آموزش مداحی مجازی و حضوری «نغمه‌های رحمت»
کد خبر: 3717987
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰

برگزاری کلاس‌های آموزش مداحی مجازی و حضوری «نغمه‌های رحمت»

گروه فرهنگی- اولین دوره آموزش مداحی در سطح مقدماتی به صورت حضوری و مجازی و در قالب طرح «نغمه‌های رحمت» همزمان با ماه مبارک رمضان در مشهد آغاز شده است.

برگزاری کلاس‌های آموزش مداحی مجازی و حضوری «نغمه‌های رحمت»

محسن احمدزاده، مدیر سایت امام هشت، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه حدود 13 سال است که در حوزه اشعار آیینی و سبک‌های مداحی فعالیت می‌کنیم، اظهار کرد: فعالیت خود را از سال 84 با وبلاگ انصار الرضا(ع) شروع کردیم و با توجه به اینکه رشد خوبی داشتیم در تاریخ هشت آبان‌ماه سال 88 سایت امام هشت را ثبت کرده و شروع به تولید و نشر محتوای دیجیتال از هیئت‌ها کردیم.
وی با بیان اینکه حدود 1300 شاعر در سایت امام هشت ثبت شده‌اند، ابراز کرد: در این سایت بیش از 40 هزار عنوان شعر و سبک داریم و به جرأت می‌توان گفت که سایت امام هشت پر مخاطب‌ترین سایت شعری کشور است و از نظر محتوا نیز رتبه یک را به خود اختصاص داده‌ است.
مدیر سایت امام هشت، هدف از ثبت سایت امام هشت را اشاعه فرهنگ غنی اهل بیت(ع) دانست و گفت: چندین سال است که به دنبال طراحی نرم افزاری هستیم که بتوانیم به صورت آنلاین نیز آموزش مداحی داشته باشیم لذا توانستیم این برنامه را طراحی کنیم و حدود 50 درصد از دوره تربیت مداح را به صورت آنلاین از طریق سایت امام هشت برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه اولین دوره آموزش مداحی(سطح مقدماتی) به صورت حضوری و مجازی در قالب طرح «نغمه‌های رحمت» همزمان با ماه مبارک رمضان در مشهد آغاز به کار کرده است، اضافه کرد: این دوره 30 روزه به صورت رایگان از ابتدای ماه مبارک رمضان شروع و تا آخر این ماه ادامه دارد.
احمدزاده با تأکید بر اینکه رده سنی شرکت در این دوره 10 سال به بالاست، افزود: چون سطح عمومی و اصول اولیه مداحی در این دوره آموزش داده می‌شود سطح بندی خاصی انجام نشده و شرکت برای عموم آزاد است.
مدیر سایت امام هشت با اشاره به اینکه این دوره آموزش مداحی همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت 17 الی 18:30 در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای قرآن و عترت شهرداری مشهد برگزار می‌شود، ابراز کرد: در این دوره آموزشی از اساتید مورد تأیید اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی استفاده می‌شود، همچنین استاد رضا یعقوبیان از اساتید برجسته و مجرب مداحی و شعر آیینی به عنوان مدرس اصلی در این حوزه حضور دارد.
وی از امکان استفاده این آموزش‌ها به صورت آنلاین و از طریق سایت و صحفه اینستاگرامی سایت امام هشت خبر داد و گفت: این دوره با همکاری و مشارکت سایت امام هشت، مجمع الذاکرین حسینی مشهد و فرهنگسرای قرآن و عترت شهرداری مشهد برگزار شده است.
احمدزاده با بیان اینکه اپلیکیشن امام هشت نیز در حال طراحی است، عنوان کرد: تمام جلسات این دوره آموزشی ضبط شده و به تدریج در سایت امام هشت بارگذاری می‌شود.
مدیر سایت امام هشت تأکید کرد: هدف از حضور ما در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد معرفی فعالیت‌ها و ظرفیت‌های خراسان رضوی در تولید اشعار آیینی است.
گفتنی است، کلاس‌های حضوری دوره آموزش مداحی در فرهنگسرای قرآن و عترت شهرداری مشهد واقع در میدان امام حسین(ع)، خواجه ربیع هفت برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha