خودباوری و خداباوری؛ ویژگی خیران مدرسه‌ساز
کد خبر: 3724333
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی مطرح کرد؛

خودباوری و خداباوری؛ ویژگی خیران مدرسه‌ساز

گروه اجتماعی- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با این توضیح که خیران ابتدا به خودباوری و سپس به خداباوری رسیده‌اند، اضافه کرد: همراه شدن این دو باعث خلق جنین اقدامات نشاط بخشی در عرصه آموزش و پرورش شده است.

خودباوری و خداباوری؛ ویژگی خیران مدرسه ساز/لزوم توجه خیران به ساخت هنرستان برای حل مشکل اشتغال

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، قاسم‌علی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم بیستمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز خراسان رضوی که صبح امروز، 31 خردادماه در تالار ابن هیثم پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تقدیر از خیران مدرسه‌ساز تأکید کرد: باید از کسانی که کار خیری انجام می‌دهند تقدیر شود تا جوانان و نسل‌های آینده نیز به این سمت گرایش داشته باشند و روند کار خیر ادامه پیدا کند.
خدابنده با این توضیح که خیران ابتدا به خودباوری و سپس به خداباوری رسیده‌اند، اضافه کرد: همراه شدن این دو باعث خلق جنین اقدامات نشاط بخشی در عرصه آموزش و پرورش شده است.
وی در ادامه تمکن مالی و انگیزه صرف اموال در کار خیر را لطف خدا به خیران دانست و ادامه داد: یکی از معصومان می‌فرمایند انسان وقتی از دنیا می‌رود، پرونده اعمالش بسته می‌شود اما سه گروه استثنا هستند که یکی از آن‌ها خیران هستند؛ خیران از کسانی هستند که پس از مرگ، هم‌چنان از صدقه‌هایی که داشته‌اند، بهره خواهند برد.
270 پروژه توسط خیران در خراسان رضوی در حال ساخت است
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با ارائه گزارشی از تعداد مراکز آموزشی که توسط خیران در حال ساخت است، بیان کرد: در حال حاضر 270 پروژه توسط خیران در حال ساخت است که از این تعداد، 175 مورد مدرسه و 95 مورد دارالقرآن، نمازخانه، کارگاه، سالن ورزشی و ... است که ارزش آن‌ها به 930 میلیارد ریال می‌رسد.
خدابنده با بیان اینکه توسعه پایدار کشور در گروه توسعه سرمایه انسانی است، در خصوص وضعیت آموزش و پرورش استان و مؤلفه‌های تأثیرگذار بر آن توضیح داد: ما در بعد نیروی انسانی و محتوای آموزشی در سطحی که باید، نیستیم اما منابع خوبی در اختیارمان قرار دارد ولی در حوزه فضا و تجهیزات آموزشی با کمبود کلاس مواجه هستیم.
فاصله سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی نسبت به میانگین کشوری
وی با اشاره به سرانه 5.2 متر فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در کشور و فاصله خراسان رضوی با این میانگین کشوری، اظهار کرد: با وجود آنکه سهم مشارکت خیران در امور آموزشی خراسان رضوی 40 درصد است و 10 درصد بیش از میانگین کشور به شمار می‌رود، میانگین فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در استان 4.2 متر است که با میانگین کشوری فاصله دارد که در این بخش نیازمند نقش‌آفرینی خیران هستیم.
خدابنده با اعلام این مطلب که سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز در حاشیه شهر مشهد کمتر از دو متر است، ادامه داد: به علت مهاجرت‌های بی‌رویه و افزایش جمعیت کلاس‌ها در این مناطق برخی به صورت مختلط و با بیش 40 نفر دانش‌آموز برگزار می‌شود.
وی با تأکید به اهمیت ساخت کلاس‌های درس، ادامه داد: البته برای تکمیل فرآیند آموزش به سالن ورزشی، نمازخانه، کارگاه و ... هم نیاز داریم که همت خیران را می‌طلبد.
توجه آموزش و پرورش خراسان رضوی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از رویکرد این اداره برای توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: به علت مشکل اشتغال فارغ التحصیلان در آینده، رویکرد ما این است که به سمت این رشته‌ها پیش برویم؛ در همین راستا از خیران هم می‌خواهیم که به ساخت هنرستان‌ها و تجهیز کارگاه‌های هنرستان‌ها توجه بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام

 

captcha