به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی جامعه المصطفی (ص)، حجت الاسلام والمسلمین ملکی، مدیر جامعه المصطفی (ص) اصفهان وجود طرحنامه و آیین نامه و دستورالعمل، جامعیت طرح، حمایت و پشتیبانی ستادی، تعیین وظایف مربی، متربی، گروه، معاونت ستادی و معاونت صفی و... را از مهمترین ویژگیهای طرح مربیان اخلاق دانست.
وی در تبیین نیازمندیهای تحقق مناسب این طرح عنوان کرد: انتخاب خوب اساتید مربی، مطالعه کامل دقیق و کامل آیین نامهها و دستور العملها، اختصاص وقت کافی، ارتباط مربی با متربی به ویژه در موقعیتهای خاص همانند زمان امتحانات، تعطیلیها و بیماریها و برگزاری جلسات از روی انگیزه و علاقه، از پیش شرطهای موفقیت در این طرح به شمار میآید.
مدیر مجتمع آموزش عالی اصفهان افزود: در این طرح باید استمرار جلسات، تشکیل شورای مربیان اخلاق و جلسات مستمر شورا توجه جدی در انتخاب مربی اخلاق ایفای نقش موثر رئیس واحد، معاونت فرهنگی تربیتی و مدیر گروه دبیر تربیتی، دلسوزی، مراقبت و مواظبت مستمر نسبت به طلبه، تنوع برنامهها ارتباط اساتید مربی اخلاق با یکدیگر، توجه به اخلاق و رفتار و گفتار مربی در مرئی و منظر متربی بودن نیز مورد توجه قرار گیرد.
ملکی بعضی از آسیبهای موجود در اجرای طرح مربیان اخلاق ابراز داشت: عدم انتخاب صحیح و درست مربی، عدم ایفای نقش پدری مربی برای طلبه، عدم اطلاع از آیین نامهها، نبود مدیریت مناسب مربی از جلسات، عدم نظارت و ارزیابی دقیق مدیر گروه و دبیر تربیتی، عدم تبیین دقیق طرح برای طلاب، تحت پوشش نبودن کل طلاب، عدم ارتباط بین مربی اخلاق و مشاوره، بی اطلاع بودن مربی اخلاق از وضعیت اقدامات واحد آموزشی و... از مواردی است که میتواند اجرای طرح را با مشکل مواجه کند.
وی ارزیابیهای صورت گرفته از مربیان اخلاق در واحد اصفهان را مثبت خواند و گفت: مربیان اخلاق در اجرای این طرح نقش موثر داشتهاند، اما ارزیابی انجام شده تمام نیست و باید با افراد بیشتری از عوامل اجرای این طرح مورد بررسی قرار گیرند.
انتهای پیام