کارگاه روش نگارش پژوهش‌های دانشگاهی برگزار می‌شود
کد خبر: 3736869
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

کارگاه روش نگارش پژوهش‌های دانشگاهی برگزار می‌شود

گروه اندیشه ــ کارگاه روش نگارش پژوهش‌های دانشگاهی به همت واحد آموزش بنیاد دایرةالمعارف اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ با توجه به نیاز دانشجویان به یادگیری نگارش مقالات دایرةالمعارفی، علمی پژوهشی، ISI و نوشتن رساله به شیوه‌ای آکادمیک و قابل انتشار، واحد آموزش بنیاد دایرة المعارف اسلامی کارگاه آموزشی تخصصی را با تاکید بر علوم انسانی و مطالعات اسلامی برگزار می‌کند. این کارگاه برای افرادی مفید خواهد بود که خواستار ارتقای سطح علمی خود یا حضور در دانشگاه‌های معتبر داخل و خارج هستند.

سر فصل‌های این کارگاه آموزشی عبارتند از:

۱ ـ کلیات نگارش پژوهش دانشگاهی شامل اصول مقاله نویس، تعیین روش تحقیق (موضوع محور، مسأله محور و مقایسه‌ای)؛ ویژگی‌های اثر معیار بر اساس کتاب راهنمای نگارش پژوهش دانشگاهی.

۲ ـ صورت مقاله دایرة المعارفی، علمی پژوهشی و ISI شامل ساختار کلی مقاله، شیوۀ تهیه پروپوزال، شیوه بسط دادن مقاله در حد یک پایان نامه، شیوه خلاصه کردن و نقد یک مقاله، آشنایی با الگو‌های مختلف به کار رفته در هر اثر پژوهشی در تبیین موضوع و مسئله.

۳ ـ بررسی محتوا و منابع پژوهش هستند.

مدرس این کارگاه سعید عدالت نژاد؛ دکترای تخصصی مطالعات اسلامی از دانشگاه برلین و عضو هیئت علمی بنیاد دایرةالمعارف اسلامی است و شرکت برای دانشجویان کلیه رشته‌های تحصیلی به ویژه دانشجویان رشته‌های علوم انسانی مفید است.

این دوره سه شنبه ششم شهریورماه و از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و ۱۴ تا ۱۸ واقع در تهران، خیابان فلسطین، نرسیده به میدان فلسطین، پلاک ۳۸۲، بنیاد دایرةالمعارف اسلامی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شماره ۸۸۹۶۹۲۹۰ داخلی ۳۴۳ تماس حاصل کنند.

خبرنگار: مرتضی اوحدی

انتهای پیام

captcha