کتاب «پاسخ به شبهات قرآن؛ نقد دکتر سها» منتشر شد
کد خبر: 3751337
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

کتاب «پاسخ به شبهات قرآن؛ نقد دکتر سها» منتشر شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ کتاب «پاسخ به شبهات قرآن؛ نقد دکتر سها» نوشته حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی رضائی اصفهانی منتشر شد.

کتاب «پاسخ به شبهات قرآن؛ نقد دکتر سها»منتشر شدبه گزارش ایکنا؛ کتاب «پاسخ به شبهات قرآن: نقد دکتر سها» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین رضائی اصفهانی با تنظیم و نظارت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نوشته شده و توسط دفتر نشر معارف‏ وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در سال جاری منتشر شده است.

این کتاب تلخیصی از کتاب «بررسی مبانی کتاب نقد قرآن» است که در۱۸۴ صفحه چاپ و منتشر شده است و شامل پنج فصل است؛ فصل اول به کلیاتی مانند؛ پیشینه شبهات قرآنی، تفاوت «شبهه و پرسش»؛ آشنایی با پیشینه نقد قرآن، نقد قرآن و تفاسیر کهن، دکتر سها و اسلام وهابی‌ها؛ مسلمان یا غیرمسلمان بودن نویسنده نقد قرآن دکتر سها پرداخته است.
فصل دوم این کتاب شامل؛ پیامبر(ص) و قرآن در نقد قرآن؛ انتساب آیات به پیامبر؛ همسرداری پیامبر، قرآن و انتساب به خدا؛ قرآن و محیط‌زدگی؛ قرآن و ادبیات عرب؛ تحدی قرآن و شعر حافظ!، تکرار در قرآن و بی‌نظمی در قرآن همچنین فصل سوم شامل؛ قرآن و علم، ارزش علوم تجربی، بی‌خردی کافران یا دانشمندان؛ قرآن و علوم تجربی، قرآن و آفرینش انسان، قرآن و آفرینش زمین و آسمان، قرآن و نیروی جاذبه، قرآن و فرضیه تکامل داروین، قرآن و شهاب سنگ، قرآن و تأثیر جن و شیطان و  نظم ریاضی قرآن است.

در فصل چهارم که با عنوان قرآن و پیشرفت مسلمانان است به موضوعاتی چون؛ علل عقب‌ماندگی مسلمانان، قرآن و دنیا، قرآن و جبرگرایی، قرآن و حاکمان، قرآن و قناعت، قرآن و توکل، قرآن و زنان، قرآن و پاسخگویی به نیازها، اسلام، دین صلح یا شمشیر پرداخته است.

فصل پنجم این کتاب هم با عنوان نگاهی کوتاه به مباحثی چون؛ نویسنده نقد قرآن و طبیعت در قرآن،  محمد در قرآن،  ناسخ و منسوخ،  محکم و متشابه، صفات خدا، هدایت در قرآن، پیامبر در قرآن، پیامبران در قرآن، انسان در قرآن، عدالت در قرآن، قیامت در قرآن، اخلاق طبقاتی قرآن، اقتصاد در قرآن، سیاست در قرآن، بردگی در قرآن و  خطا در قرآن پرداخته شده است.

انتهای پیام

captcha