خواهران طلبه وارد پژوهش‌های سخت، غیرتکراری و مفید شوند
کد خبر: 3779684
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
حجت‌الاسلام بهجت‌پور:

خواهران طلبه وارد پژوهش‌های سخت، غیرتکراری و مفید شوند

گروه حوزه‌های علمیه ــ مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: پژوهش‌های حوزه خواهران باید مفید و سخت و نه ساده و تکراری باشد و باید پژوهش بسیار شاداب و بسیار سخت را در دستور کار قرار دهیم.

خواهران طلبه وارد پژوهش‌های سخت، غیرتکراری و مفید شوندبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه علمیه خواهران، امروز، ۱۸ دی ماه، در مراسم افتتاح مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه خواهران در قم گفت: ایجاد این مرکز برای رفع گره‌های علمی و پژوهشی خواهران کار بزرگی است؛ حوزه خواهران با دارا بودن ۵۰۰ مدرسه که عمدتاً وارد بحث مقاله و پایان‌نامه‌نویسی شده ورود به بحث مشاوره و خدمات پژوهشی برای آن بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه خواهران در حوزه علمیه، نقش مرجعیت امور دینی زنان را باید بر عهده بگیرند و بتوانند کانون پاسخگویی به نیاز‌های نوپدید در حوزه زنان و خانواده باشند اظهار کرد: برای رسیدن به این مرحله باید تمرکز بر روی پژوهش‌ها باشد و پژوهش‌ها هم باید مفید و سخت و نه ساده، تکراری و غیرمفید باشد؛ باید پژوهش بسیار شاداب و بسیار سخت را در دستور کار قرار دهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: خواهران باید بتوانند بین مأموریت‌های زندگی و فعالیت‌های دینی به نحوی شایسته جمع کنند؛ اگر بنا باشد طلبه برای تحصیل و پژوهش از خانه و وطن خود فاصله بگیرد شاهد لطمات زیادی خواهیم بود و همسرداری و فرزندآوری به تأخیر خواهد افتاد.

وی افزود: سیاست دقیقی که حوزه خواهران دنبال کرده این بوده که طلاب از نزدیکترین نقطه به منزل وارد حوزه شوند و از نزدیکترین نقطه با دانش و فضا‌های تکمیلی حوزه دانش ارتباط داشته باشند.

بهجت‌پور اظهار کرد: در صورت امکان در این مراکز، پرونده‌های علمی لازم را در اختیار محققان قرار خواهیم داد؛ در این صورت طلبه وقتی مطمئن شد که منابع به راحتی در دسترس اوست و اندیشمندانی مشاور و راهنمای او هستند سخت‌ترین تحقیقات را بر دوش می‌کشد.

صاحب تفسیر تنزیلی قرآن کریم بیان کرد: امروزه راقی‌ترین رشد در آموزش‌های پژوهش‌مدار رخ می‌دهد؛ زیرا اگر در کنار آموزش، استاد در امر پژوهش هم در کنار دانشجو و طلبه قرار بگیرد و دائماً و روزانه راهبری‌های لازم را انجام دهد و خروجی این پژوهش، طلبه و دانش را به صورت توأمان رشد داده و گسترش می‌دهد.

انتهای پیام

 

captcha