ایجاد فضای تعاملی و مشارکت‌جویانه در تمام برنامه‌های نوروزی
کد خبر: 3795272
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰

ایجاد فضای تعاملی و مشارکت‌جویانه در تمام برنامه‌های نوروزی

گروه فرهنگی - معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: برنامه‌های متنوع ما برای ایام نوروز با محوریت و هدف ایجاد فضاهای تعاملی، مشارکت‌جویانه و فضاهای گرم اجتماعی برگزار می‌شود.

ایجاد فضای تعاملی و مشارکت‌جویانه در تمام برنامه‌های نوروزیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی رضا دانایی که صبح امروز در نشست خبری با عنوان «برنامه‌های پیش روی سازمان اجتماعی فرهنگی در آستانه بهار 1398» سخن می‌گفت، اظهار کرد: امسال بهار با دو رویداد و فضای فرهنگی در ایام اعیاد رجبیه و نوروز باستانی مقارن است. ما در مجموعه اجتماعی و مشارکت‌ها با هدف ایجاد فضاهای تعاملی، مشارکت‌جویانه و فضاهای گرم اجتماعی برنامه‌ریزی‌های متنوعی را با همکاری مناطق 13 گانه و بعضا فرهنگ‌سراها و اداره هنری داریم.


وی ادامه داد: اولین برنامه‌ای که در منطقه 9 برگزار خواهیم کرد، شب‌های مشهد با رویکرد بهارانه است که قرار است در بلوار هفت تیر برگزار شود و مجموعه‌ای از رویدادهای فرهنگ اجتماعی و نشاط‌‌افزاست که برگزار خواهد شد و بیشتر هم بحث تعاملات اجتماعی گرم را مدنظر داریم.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: برنامه بعدی ما پاتوق تجربه است؛ ما در شهریور ماه، تجربه خوبی را در پارک کوهسنگی داشتیم و در آنجا رویداد بسیار خوبی با همکاری گروه‌های هنری اعم از کسانی که در حوزه هنرهای تجسمی و هنرهای صنایع دستی کار می‌کنند، داشتیم و در این رویداد، هنرمندان با یک فضای تعاملی با مردم، آثاری را با هم خلق می‌کنند و در نهایت گروهی که در کنار هنرمند قرار می‌گیرند، می‌توانند آن اثر را یا برای خودشان خریداری کنند و یا به نفع یکی از مجموعه‌های خیریه اهداء کنند؛ ضمن این که پاتوق تجربه در بوستان کوهسنگی و محله جنت برگزار می‌شود.

دانایی خاطرنشان کرد: خیابان هنر و تجربه از دیگر برنامه‌هاست که در منطقه 9 برگزار می‌شود و یک رویکرد تعاملی با هنرمندان خواهد داشت؛ همچنین از گروه‌های هنری و هنرمندان شهر دعوت خواهد شد و ما یک رویداد اجتماعی همراه با نشاط و انتقال پیام‌های هنری را خواهیم داشت.


وی افزود: برنامه بعدی که تقریبا از اواسط بهمن ماه شروع شده، پویش رنگ‌هاست؛ در این بخش ما با دعوت از گروه‌های مختلف مردمی، خواستیم تا مکان‌هایی که مدنظرشان هست و می‌خواهند رنگ‌آمیزی شود را پیشنهاد دهند، همچنین این که چه کسانی حاضر به مشارکت هستند. بالغ بر 250 گروه اعلام آمادگی کردند که ان‌شاءالله از فردا برنامه اجرا خواهد شد و نقاشی‌هایشان شروع خواهد شد و تا شروع فصل بهار ما این رویداد را با مشارکت مردم رقم خواهیم زد؛ ضمن این که اولویت هم با طرح‌هایی است که خودشان ارائه و پیشنهاد می‌دهند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: در فصل بهار، جشنواره گرافیکی را هم برگزار خواهیم کرد که از فروردین ماه شروع و تا اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

دانایی گفت: یکی از کارهایی که ما هر سال انجام می‌دهیم و امسال با قوت بیشتر و با همکاری بهزیستی انجام خواهیم داد، جمع‌آوری متکدیان و معتادین متجاهر است که با سرعت و باهمت بیشتری این کار را پیگیری خواهیم کرد تا چهره شهر، چهره مطلوب‌تری باشد؛ همچنین ما مرکزی به نام مرکز اقامت همراه بیمار داریم که در مجموعه دکتر شیخ است و همراهان بیمار را پذیرش و اسکان می‌کنیم تا در این ایام دچار مشکل نباشند.

وی ادامه داد: جشنواره گلستانه در ورودی بازار کتاب گلستان از دیگر برنامه‌هاست که یک رویداد فرهنگی اجتماعی با مشارکت مردم و با رویکرد توجه به فرهنگ کتاب و مطالعه خواهد بود و از هنرمندان این عرصه و گروه‌های اجتماعی فعال در این عرصه بهره خواهیم برد.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: جشنواره سفره هفت‌سین و سمنوپزان از دیگر برنامه‌های ماست که در پارک ریحانه و با حضور خانم‌های هنرمند و خانه‌دار علاقه‌مند در روز پنج‌شنبه 16 اسفند ماه برگزار می‌شود و از خانم‌های علاقه‌مند دعوت می‌کنیم.

دانایی اظهار کرد: برنامه بعدی پویش مردمی خانه بهار است که ازاول بهمن ماه شروع شده و فراخوان گروه‌های تسهیل‌گر آن انجام شده و گروه‌های تسهیل‌گر از بهمن در 16 محله شهر کار می‌کنند که عمدتا محلاتی در مجاورت حرم رضوی هستند؛ سعی خواهد شد با نظرخواهی و دعوت از مشارکت اجتماعی مردم، فضاهای اجتماعی و مراکز محله به صورت زیبا و همراه با رفع نیازهایی که مردم به آن توجه دارند، انجام شود که البته ما در نوروز سال گذشته هم این تجربه را داشتیم.

وی بیان کرد: یک برنامه دیگر طرح مطالعات نوروزی با هدف دانش‌آموزان حاشیه شهر است که در 9 قرائت‌خانه‌ای که عمدتا در مناطق حاشیه شهر داریم، فضایی برای دانش‌آموزان علاقه‌مندی که فضایی برای مطالعه ندارند، با دعوت از گروه‌های کارشناسی و دانشجویان علاقه‌مند با محوریت دانشگاه فردوسی آماده شده است و ما سعی می‌کنیم 25 دانش‌آموز نخبه که در این قرائت‌خانه‌ها مطالعه داشتند را در دانشگاه بورس کنیم تا بتوانند آن دوره را در آنجا بگذرانند و از تجربه آنان در شهر استفاده کنیم.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد افزود: ما با هدف رونق فضای کسب و کار در بازارهای بزرگ و محلی در سطح شهر، سعی داریم رویدادهای بهارانه نوروزی را با هدف شادباش‌گویی به آغاز بهار و میلاد حضرت علی(ع) داشته باشیم که این برنامه در دو شب انتهایی سال در همه مراکز بزرگ تجاری و بازارهای محلی شهر مشهد انجام خواهد شد که البته دوستان در حوزه اداره هنری برنامه مفصلی دارند و ما با رویکرد مردمی در کنار آن‌ها سعی می‌کنیم این برنامه را داشته باشیم تا باعث رونق گرفتن فضای نشاط و شادابی هم بشود.

انتهای پیام

captcha