مشهد آماده میزبانی از زائران رضوی است/میزبانی با روی باز هدف اصلی ماست
کد خبر: 3797442
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

مشهد آماده میزبانی از زائران رضوی است/میزبانی با روی باز هدف اصلی ماست

گروه فرهنگی ــ سرپرست فرمانداری مشهد با اشاره به اینکه میزبانی با روی باز هدف اصلی ماست، گفت: برگزاری مانورهای مختلف از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری نشان از آمادگی میزبانی از زائران امام مهربانی‌هاست.

مشهد آماده میزبانی از زائران رضوی است/میزبانی با روی باز هدف اصلی ماستبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حیدر خوش نیت، سرپرست فرمانداری مشهد، در همایش توجیهی آموزشی با عنوان «رسم میزبانی» که صبح امروز در تالار شهر مشهد برگزار شد، بیان کرد: این روزها حال و هوای مشهد به همت دست‌اندکاران در ستاد خدمت‌رسانی به زائران و مسافران نوروری، نشان از آمادگی برای پذیرایی از خیل عظیم میهمانان و زائران رضوی است که اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط قابل تحسین است.

وی افزود: مطالعات نشان می‌دهد که زائران امام رضا(ع) حداکثر 2 ساعت در شبانه‌روز را در حرم رضوی سپری می‌کنند و مابقی را در محل اقامت و فضاهای بیرون هستند. لذا باید فضایی در هتل‌ها، مراکز اقامتی، مراکز تفریحی و گردشگری فراهم شود تا زائران و میهمانان با آرامش خاطر بیشتر تصمیم به ماندگاری در مدت طولانی‌تری داشته باشند که خوشبختانه به لحاظ زیرساختی ظرفیت‌ها فراهم است و اقدامات خوبی از سوی دستگاه‌ها و سازمان‌ها ایجاد شده است.

سرپرست فرمانداری مشهد بیان کرد: پرداختن صرف به زیرساخت‌ها مانند این است که سفره مجلل برای میزبانی پهن شود اما مهم دعوت و نحوه تکریم میهمانان و زائران امام هشتم(ع) است که در این خصوص باید شهروندان به ویژه همه افرادی که بیشتر با زائران تعامل دارند، توجه لازم را داشته باشند.

خوش‌نیت با اشاره به اینکه همه ما باید شاکر باشیم که از نعمت همجواری در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برخورداریم، عنوان کرد: باید با اعتقاد کامل و از صمیم دل، شکر این نعمت بزرگ را با تکریم زائران و میهمانان حضرت به جای آوریم.

وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز سال گذشته بیش از 8.5 میلیون زائر به مشهد وارد شده‌اند، افزود: براساس پیش‌بینی انجام شده عمده خدمات‌رسانی‌ها به زائران از 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین ادامه دارد و از آنجا که اکثر افراد به لحاظ شرایط اقتصادی به جای سفر به عتبات و عالیات که هزینه بالایی دارد، ترجیح می‌دهند در ایام پرفضیلت ماه رجب که ولادت امام علی(ع) هم در این ایام است به مشهد مشرف شوند. علاوه بر این، سفر مقام معظم رهبری در اولین روز سال جدید به مشهد را هم داریم که بر این اساس پیش‌بینی می‌شود امسال زائران و مسافران بیشتری در این ایام به مشهد مشرف شوند.

خوش نیت ادامه داد: از آنجا که باید شهر برای پذیرایی آماده شود مانورهای مختلفی از سوی نهادها و سازمان‌های مختلف از جمله شهرداری و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در حوزه‌هایی مانند حوزه زیارت، گردشگری، حوزه سلامت غذایی، بهداشت و... برای نشان دادن آمادگی میزبانی از زائران رضوی برگزار شده است.

سرپرست فرمانداری مشهد ضمن ابراز خرسندی از افتخار میزبانی زائران امام مهربانی‌ها با بیان اینکه برنامه‌های جامع و کاملی در حوزه گردشگری و خدمات شهری برای زائران داریم، اظهار کرد: میزبانی با روی باز هدف اصلی و افتخار ماست که امیدواریم بتوانیم خدمات شایسته‌ای را برای زائران حضرت ارائه کنیم.

انتهای پیام

captcha