آخرین محفل قرآنی حسینیه المهدی(عج) مشهد در سال ۹۷ برگزار شد
کد خبر: 3797874
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

آخرین محفل قرآنی حسینیه المهدی(عج) مشهد در سال ۹۷ برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی - محفل قرآنی حسینیه المهدی(عج) به مناسبت اختتامیه سلسله جلسات قرآن منتظران امام زمان(عج) مشهد در سال ۹۷ برگزار شد.

آخرین محفل قرآنی حسینیه المهدی(عج) در سال ۹۷ مشهد برگزار شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، شامگاه گذشته، ۲۲ اسفندماه، در ابتدای محفل قرآنی منتظران امام زمان(عج) مشهد، ابوالفضل زاهد مقدم، قاری نوجوان و برتر شهر مشهد، به قرائت آیات ۱۹ تا ۲۴ سوره رعد همچنین آیاتی از سوره فاتحه پرداخت.

در ادامه هادی اسفیدانی، قاری برتر خراسان رضوی، آیات ۵ تا ۱۶ سوره انسان و آیاتی از سوره شمس را تلاوت کرد و در پایان نیز سید جواد حسینی، قاری بین المللی قرآن، به قرائت آیات ۳۶ تا ۴۳ سوره هود و همچنین آیاتی از سوره های بلد و کوثر پرداخت.

در بخشی از این محفل قرآنی نیز حجت الاسلام محمدتقی کاظمی نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در سوره قمر یک آیه را چهار مرتبه تکرار می کند که مشخص است که این تکرار نکته‌ای در خود دارد.

وی ادامه داد: قرآن برای پند و موعظه نازل شده و این تکرار در سوره قمر نیز بر همین نکته اشاره دارد. در کنار روحانی و آموزش و قرائت قرآن مفاهیم این کتاب نیز باید مد نظر باشد. ارتباط با مفاهیم از همان ابتدای آشنایی کودکان و نوجوانان با قرآن باید مورد توجه قرار گیرد تا تلاوت نیز تأثیر دوچندان خود را بگذارد.

کاظمی نسب با اشاره به اهمیت شناخت چهره‌های قرآنی اظهار کرد: تجلیل از پیشکسوتان شناساندن چهره های قرآنی در سطح جامعه است. جامعه ما در معرفی چهره های ورزشی و قرآنی خوب عمل کرده است. علت اصلی آن نیز پرداختن رسانه به این موضوعات است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: باید بیش از این به قرآن پرداخته شود؛ تجلیل از پیشکسوتان با قصد پر کردن خلاهای قرآنی در جامعه انجام می شود. در حال حاضر چه بسا یک قاری قرآن در محل زندگی خود ناشناس است. البته برای رفع این نقص نقش نهادهای دولتی و حکومتی اهمیت دارد.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی جوانان با چهره های قرآنی گفت: آشنایی جوانان با این چهره‌ها سبب جذب آن ها به سمت فعالیت‌های قرآنی می‌شود و در این صورت آینده آنان تامین خواهد بود. جوان ما نیاز به الگو دارد و اگر این الگو پرورش قرآنی نباشد، به سمت و سویی که نباید کشیده خواهد شد.

در پایان این محفل قرآنی از محمد جواد اعلمی و حسن محمدی دو تن از پیشکسوتان قرآنی شهر مشهد تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha