هجمه‌ها علیه آموزش و پرورش سنگین و بی‌سابقه است/ بیش از هر زمان دیگری به ظرفیت حوزه‌ نیازمندیم
کد خبر: 3810249
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۹
سیدمحمد بطحایی:

هجمه‌ها علیه آموزش و پرورش سنگین و بی‌سابقه است/ بیش از هر زمان دیگری به ظرفیت حوزه‌ نیازمندیم

گروه حوزه‌های علمیه ــ وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نقشه تغیر هویت جوانان و نوجوانان ایرانی همچون توپخانه از سوی دشمنان ایران اسلامی جامعه را هدف گرفته است.

هجمه‌ها علیه آموزش و پرورش سنگین و بی‌سابقه است/ تغییر هویت جوانان؛ در دستور کار دشمنبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ سیدمحمد بطحایی، شامگاه پنجشبه، 19 اردیبهشت در نشست فصلی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم با حضور آیت‌الله اعرافی تشکیل شده بود، به دیدار اخیر فرهنگیان کشور با مقام معظم رهبری اشاره داشت و افزود: در فرمایشات اخیر معظم له درباره بحث هویت دینی و اسلامی تأکید بسزایی داشتند و اشاره متفاوتی نیز به سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش کردند.

بطحایی اظهار کرد: ایشان درباره مسئله هویت بسیار تأکید و خطرات جدی را برای آن ترسیم کردند که نشانه‌های آن را امروز در کوی و برزن شاهد هستیم.

مقام عالی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: امروز تغییر هویت توپخانه‌ای دشمن قوی‌تر از توپخانه اقتصادی، سیاسی و سایر هجمه‌ها در حال تحرک و اقدام است. متأسفانه امروز، با وجود اینکه شاهد فراوانی آن در جامعه نیستم، اما، نشانه‌های نامناسبی از تغییر هویت را برخی مواقع شاهد هستیم. این زنگ خطر بزرگی برای همه ماست به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان ایران اسلامی و باید بیش از پیش با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در این فضایی که امروز به سر می‌بریم و هجمه‌های گسترده‌ای که امروز آموزش و پرورش را هدف گرفته است، به ظرفیت ارزشمند و گران‌بهای حوزه‌های علمیه خیلی بیش از 10 تا 20 سال قبل نیاز داریم، واقعا هجمه‌های سنگینی که در عرصه تعلیم و تربیت و برنامه‌های پرورشی وارد می‌شود، بی‌سابقه و سنگین است.

بطحایی یادآور شد: در کنار این مشکلات، سیاست‌هایی که از یک سال قبل دنبال می‌کنیم خیلی ما را اذیت کرد ممکن است گفته شود آموزش و پرورش می‌خواهد آزمون را از دوره ابتدایی حذف کند، این گزاره کوتاه واقعاً هزینه بسیار سنگینی را برای ما داشته است و چندین برنامه دیگر که در این موضوع پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: بار محتواهای آموزشی در لایه حافظه‎‌محوری آن قدر زیاد است که مجالی برای تربیت و برنامه‌های پرورشی نداریم، کتب به گونه‌ای است که مسلسل‌وار باید فرمول‌های مختلف و تعابیر زیاد را حفظ کنند و به آن‌ها افتخار می‌کنیم، در حالی که هویت دانش‌آموزان از درون متلاشی می‌شود. رنج واقعی آنجاست که می‌بینیم، فردی مدال‌های مختلف دارد ولی لباس متناسب با هویت ما ندارد و نمی‌دانیم باید برای رتبه‌هایی که دارد مورد تشویق قرار گیرد یا به خاطر نوع پوشش و هویتی که در ظاهر خود دارد و ناشی از تغییر هویت است، آن را توبیخ کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این تغییر هویت برای منِ معلم معنادار است، لذا با همه این مسائل و مشکلات به ظرفیت حوزه‌های علمیه بیش از هر زمان دیگری نیازمندیم تا خلائی را که در مدارس احساس می‌کنیم با وجود این عزیزان جبران کنیم.

وی ضمن تشکر از حمایت‌های جدی آیت‌الله اعرافی درباره تعامل و همکاری همه جانبه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد: این حمایت و نگاه جدی به امر تعلیم و تربیت که از سوی آیت الله اعرافی همیشه بوده است، قوت و انرژی این حرکت را چندین برابر می‌کند و امیدوارم این همکاری‌ها در قالب ستاد همکاری‌ها بیش از پیش قوت و شتاب گیرد.

انتهای پیام

captcha