رویدادهای فرهنگی، ایده‌های عملیاتی قرآنی به دنبال داشته باشند
کد خبر: 3818282
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

رویدادهای فرهنگی، ایده‌های عملیاتی قرآنی به دنبال داشته باشند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر اجرایی ستاد احیا و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی گفت: هدف از برگزاری رویدادهای فرهنگی قرآنی این است که در طی یک برنامه هم‌اندیشی ایده‌های عملیاتی قرآنی در دانشگاه‌ها اجرایی و برنامه‌های قرآنی دانشگاه‌ها از حالت عادی و روتین خود خارج شود و حالت نوآورانه به خود بگیرد.

رویدادهای فرهنگی، ایده‌های عملیاتی قرآنی به دنبال داشته باشندراضیه شیبک، دبیر اجرایی ستاد احیا و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: رویداد فرهنگی ـ قرآنی و دانشجویی در جهت افزایش کیفیت برنامه‌های فرهنگی قرآنی و اشتراک‌گذاری تجارب فرهنگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین فعالان قرآنی، به همت ستاد احیا و هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت(ع) خراسان رضوی به انجام رسید.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری رویدادهای فرهنگی قرآنی این است که در طی یک برنامه هم‌آفرینی ایده‌های عملیاتی قرآنی در دانشگاه‌ها اجرایی و برنامه‌های قرآنی دانشگاه‌ها از حالت عادی و روتین خود خارج شود و حالت نوآورانه به خود بگیرد و بتواند مخاطبان بیشتری را جذب کند.

شیبک با بیان اینکه بر همین اساس برای همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سطح شهر مشهد دعوت‌نامه ارسال شد و همچنین افراد خوش فکر و ایده پرداز دانشگاهی در این حوزه نیز گزینش و دعوت شدند که تعدادی از آن‌ها در این رویداد شرکت کردند، عنوان کرد: در این رویداد در ابتدا برای دانشجویان طوفان فکری برگزار شد و کارشناسان، مدیران فرهنگی و دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌‌ها ایده‌ها و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

دبیر اجرایی ستاد احیا و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی تصریح کرد: این رویداد در طی هفته گذشته کلید خورد و برای تعریف انواع ایده‌ها، کانالی در شبکه اجتماعی ایتا درنظر گرفته شد تا مخاطبان مطالعه‌ای از پیش بر روی موضوعات این رویداد داشته باشند.

وی گفت: بعد از مرحله طوفان فکری، ایده‌ها منظم و به آن‌ها شاخ و برگ داده شد و با توجه به نظرات خود مخاطبین و دانشجویان، برای چهار ایده برتر رای‌گیری انجام گرفت و ایده‌ها میان چهار گروه تقسیم شد.

شیبک بیان کرد: چهار گروه شرکت‌کننده در این رویداد نیز متشکل از دبیر کانون قرآن و عترت که دانشجو است، کارشناسان فرهنگی و همچنین مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها بودند.

دبیر اجرایی ستاد احیا و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: رویدادهای فرهنگی زیادی در سطح دانشگاه‎ها دنبال می شود اما این رویداد اولین رویداد فرهنگی قرآنی در مشهد است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که در فصل تابستان با همکاری اعضای شورای مرکزی ستاد احیا و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی خراسان بر روی این ایده‌ها کار و در قالب بسته‌های فرهنگی به موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها ارائه شود تا به مرحله عملیاتی برسند.

شیبک خاطرنشان کرد: رویداد دوم این گونه فعالیت‌های فرهنگی ـ قرآنی نیز مهرماه سال جاری با استفاده از تجاربی که در این رویداد با توجه به نظریات و مشورت‌هایی که اتخاذ شد، کلید خواهد خورد و سعی ما بر این است این رویداد در آینده یک روزه نباشد و اگر هم قرار بود در طی یک روز دنبال شود، با پیش‌رویدادهای دو الی سه جلسه‌ای دنبال شود.

دبیر اجرایی ستاد احیا و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی در خصوص داوری‌های این رویداد فرهنگی قرآنی اظهار کرد: داوران این رویداد خود، فعالان قرآنی و از طیف‌های مختلف بودند، به این صورت که داوران در رشته‌های مدیریت، رسانه، الهیات و روان‌شناسی تحصیل کرده‌اند و در مقابل به فعالیت قرآنی نیز می‌پردازند.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه‌ها در مباحث فرهنگی چندان قوی نیستند و لازمه پیشرفت در این حوزه این است که برنامه‌های فرهنگی بیشتری برای دانشجویان لحاظ شود، افزود: بر این اساس دانشگاه‌ها باید بیشتر به موضوعات محتوایی ورود پیدا کنند و صرفاً تصمیم به برگزاری یک برنامه نگیرند، در مورد برنامه‌ها کارشناسی تخصصی ترتیب دهند که آیا خروجی و محتوای غنی دارند و یا خیر.

شیبک بیان کرد: نقش ستاد احیا و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی این است که در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که کانون قران و عترت ندارند، از طریق ارتباط گیری با کارشناسان و مدیران فرهنگی این دانشگاه‌ها اقدام به ایجاد کانون قرآن و عترت کند. همچنین اگر کانونی راکد است، مراحل احیای آن طی شود.

دبیر اجرایی ستاد احیا و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی اضافه کرد: از دیگر وظایف این ستاد برگزاری جلسه با دبیران کانون‌های قران و عترت و همچنین مدیران و کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌ها برای رصد و ارزیابی فعالیت آن‌ها است.

انتهای پیام

captcha