جشنواره مطبوعات و رسانه‌های قم برگزار می‌شود
کد خبر: 3824766
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

جشنواره مطبوعات و رسانه‌های قم برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا نقاط ضعف و قوت جشنواره مطبوعات سال گذشته امسال برطرف شود، بیان کرد: امسال اختتامیه جشنواره آبان‌ماه و مهلت ارسال آثار تا ابتدای مهرماه است.

دومین جشنواره مطبوعاتی اهالی رسانه برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، سید‌موسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در نشست دومین جشنواره مبطوعاتی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان قم که امروز، 15 تیرماه در سالن جلسات شهیدآوینی قم برگزار شد، گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف با هدف مشخص می‌تواند در روند رو به رشد هر رشته‌ای تاثیرگذار باشد و لذا برگزاری جشنوراره مطبوعاتی در استان می‌تواند کمک کند تا شاهد رشد کمی و کیفی کار خبرگزاری‌ها در استان باشیم.

وی افزود: برگزاری جشنوراه‌ها به اصحاب رسانه نشان می‌دهد که کار آن‌ها ارزشمند است و تلاش آن‌ها مورد رصد و ارزیابی و تقدیر قرار خواهد گرفت؛ بنابراین فلسفه برگزاری جشنواره مطبوعاتی ارتقای دانش رسانه است و باعث ایجاد رقابت مثبت و خلاقیت رسانه‌ای می‌شود و ظرفیت‌های موجود رسانه‌ای استان افزایش می‌یابد و باعث آشنایی با ظرفیت‌های رسانه مکتوب و مجازی و استفاده از این قابلیت‌ها خواهد شد.

حسینی کاشانی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا نقاط ضعف و قوت جشنواره سال گذشته امسال برطرف شود، بیان کرد: این جشنواره مطبوعات قرار است هر ساله برگزار شود؛ امسال اختتامیه جشنواره آبان‌ماه و مهلت ارسال آثار تا ابتدای مهرماه است.

وی با اشاره به اینکه رسانه موفق رسانه‌ای است که بتواند مطالبه جدی را دنبال کند، گفت: در این جشنواره از اهالی رسانه می‌خواهیم در موضوعات بیانیه گام دوم انقلاب و رونق تولید مطالبه‌گری کنند.

مدیرکل ارشاد قم اظهار کرد: ما به‌دنبال این هستیم که جشنواره رسانه‌ها و مطبوعات دینی را در استان قم میزبان باشیم زیرا به جایگاه رسانه و ارتقای دانش رسانه‌ای کمک خواهد کرد و اگر این جشنواره‌ها برگزار شود جایگاه رسانه‌ای قم بیشتر به مجموعه رسانه‌ای کشور شناسانده می‌شود و بازخوردهای خوبی خواهد داشت.

داستانی، مدیر خانه مطبوعات قم نیز در این نشست با تأکید بر اینکه جشنواره مطبوعاتی باید هر ساله برگزار شود، گفت: بخش‌های اصلی جشنواره شامل خبر، تیتر، گزارش خبری و تصویری، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، عکس خبری، صفحه‌آرایی و طنز مکتوب است و علاوه بر آن امسال فیلم خبری را به بخش‌های اصلی جشنواره مطبوعاتی افزودیم.

وی با اشاره به اینکه هر شرکت‌کننده فقط در سه بخش می‌تواند شرکت کند، گفت: بخش ویژه این جشنواره رونق تولید و گام دوم انقلاب است که در این بخش تولیدات تحلیلی مندرج در رسانه‌های استان در قالب گزارش، گفت‌وگو، مقاله و یادداشت پذیرفته می‌شود.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای شرکت در در جشنواره مطبوعاتی می‌توانند با ثبت‌نام در سایت pressfestival.ir و اخذ کد کاربری و رمز عبور نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.

انتهای پیام

captcha