بیش از ۷۰۰ مرزبان خراسان رضوی حافظ قرآن هستند
کد خبر: 3825284
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

بیش از ۷۰۰ مرزبان خراسان رضوی حافظ قرآن هستند

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی گفت: طرح حفظ قرآن کریم در میان هنگ‌های تابعه، پاسگاه‌ها و گروهان‌های مرزی این فرماندهی مورد استقبال مرزبانان قرار گرفته و اکنون بیش از ۷۰۰ نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

بیش از 700 نفر از مرزبانان خراسان رضوی حافظ قرآن هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا رامیار، رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی طی سفر به تایباد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: روی آوردن به حفظ و مفاهیم قرآن در شرایط خدمتی سخت مرزی، سبب آرامش و تقویت روحیه مرزبانان می‌شود و با وضعیت مطلوب‌تری در راه حفظ و نگهداری از مرزهای کشور تلاش می‌کنند.

وی افزود: مأنوس شدن با قرآن راهی مؤثر برای مقابله با هجمه‌های دشمنان است، از این رو فرماندهی مرزبانی استان مشوق‌هایی برای حافظان قرآن در نظر گرفته و همین امر سبب استقبال مرزبانان و خانواده‌های مرزبانی شده است.

رامیار با اشاره به اجرای بیش از 20 برنامه قرآنی، فرهنگی و دینی از ابتدای امسال تاکنون در این فرماندهی افزود: اعزام کاروان‌های زیارت اولی‌ها به مشهد مقدس و کربلای معلی از دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این فرماندهی است که برای کارکنان و خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: همچنین دیدار با خانواده معزز شهدای مرزبانی، برگزاری دوره‌های بصیرت‌افزایی، آموزش و مشاوره برای کارکنان، سربازان و خانواده‌ها از دیگر اقداماتی است که جهت تقویت روحیه مرزبانان انجام می‌شود.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شرکت خانواده‌ها در فعالیت‌های مذهبی عاملی مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است و سبب می‌شود مرزبانان با خاطری آسوده و دغدغه کمتر از دوری خانواده به خدمت در مرز مشغول باشند.

رامیار اظهار کرد: امروزه یکی از مشکلاتی که بیشتر خانواده‌ها با آن درگیر هستند، آشنایی جوانان با فضای مجازی است  که در این خصوص دوره‌های بصیرت‌افزایی کمک می‌کند مرزبانان از مشکلات موجود بیشتر آگاهی پیدا کنند و آموزه‌های خود را در خانواده اجرایی کنند.

وی ازدواج سربازان مجرد را یکی دیگر از برنامه‌های مفید این فرماندهی معرفی و گفت: با توجه به سفارش اسلام نسبت به ازدواج آسان این فرماندهی با برگزاری دوره‌های آموزشی تلاش دارد زمینه را برای ازدواج آسان سربازان و کارکنان مجرد فراهم کند.

خراسان رضوی 835 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکمنستان و افغانستان دارد که توسط سه فرماندهی هنگ مرزی تایباد، سرخس و درگز حفاظت می‌شود و مرزهای این استان به همت و تلاش شبانه‌روزی مرزبانان از امنیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام

captcha