فعالیت 120 هزار خیر سلامت در سطح کشور
کد خبر: 3825476
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
غنیان بیان کرد:

فعالیت 120 هزار خیر سلامت در سطح کشور

گروه سلامت ــ معاون امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه 120 هزار خیر سلامت در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: ضرورت دارد از ظرفیت بانوان در حوزه خیرین سلامت بیشتر استفاده شود.

فعالیت 120 هزار خیّر سلامت در سطح کشوربه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی مجع خیرین سلامت؛ اسماعیل غنیان، معاون امور استان‌های این مجمع، اظهار کرد: بیش از یک دهه از عمر مجمع می‌گذرد و با استقبال بسیار خوبی که توسط خیران صورت گرفت، در ۳۰۰ نقطه کشور، جمعی بیش از ۱۲۰ هزار خیر سلامت فعالیت دارد.
وی با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های خیر، توسط این مجمع و بخشی توسط سایر نهاد‌ها جذب شده‌اند، گفت: تا پایان سال گذشته خیران بیش از هفت هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت هزینه کردند.
معاون امور استان‌ها مجمع خیرین سلامت کشور ادامه داد: در این مجمع، از لحاظ تشکیلاتی به دنبال اداری کردن این مجموعه نبودیم و درحال حاضر نیز همین نگاه را دنبال می‌کنیم و قصد داریم مدیریت هم بر عهده خیران باشد.
وی تصریح کرد: هر کجا که مدیریت بر عهده خیرین بود پیشرفت‌های بسیاری را شاهد بودیم و امروز هم توفیق بسیاری در این حوزه کسب شده است.
غنیان عدم ورود به مسائل سیاسی توسط خیران را یکی از اصلی‌ترین مباحث عدم انحراف این مجموعه دانست و بیان کرد: اگر با هر تغییری در کشور از جمله تغییر دولت‌ها، مجمع هم دستخوش تغییر می‌شد، فعالیت‌ها با مشکل روبرو بود، اما با جلوگیری از این موضوع، فعالیت‌ها به خوبی ادامه پیدا کرد.
معاون امور استان‌ها مجمع خیرین سلامت کشور افزود: زمانی که ما مجهزترین ساختمان‌ها با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها را آماده می‌کنیم تا در حوزه سلامت فعالیت کند، باید به فکر آموزش و پژوهش هم باشیم که بتوانیم نیرو‌های کاردان و با تخصص لازم در این حوزه را هم داشته باشیم.
غنیان از خیران خواست که به حوزه پژوهش هم ورود داشته باشند و در ادامه افزود: استان یزد در این حوزه در کشور پیشرو است، اما لازم است که بیشتر در حوزه پژوهش سلامت در یزد و کشور سرمایه گذاری شود تا بتوانیم با تقویت علوم، زمینه رفع بسیاری از بیماری‌ها و درمان آن‌ها را فراهم کنیم.
وی استفاده از ظرفیت بانوان را بسیار مهم دانست و یادآور شد: یکی از بزرگترین ظرفیت‌های کشور ما زنان بوده و در واقع آن‌ها موتور محرکه مردان هستند.
انتهای پیام
captcha